Heeft iedereen dezelfde duobak indeling?

Wij kregen een nieuwe duobak met een tussenschot zodat het GFT voorin kan en de rest achterin. Maar ik zag dat het tussenschot ook gedraaid kan worden (als de gaatjes in de rand open worden gemaakt) zodat er een linker- en rechterhelft ontstaan. Ook zag ik dat het schot een stukje naar voren of achteren (of naar links of rechts) kan zodat bv het GFT vak kleiner kan worden. Zijn er gemeentes waar dit wordt gebruikt of heeft iedereen standaard GFT voorin en de rest achterin?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In Almere hebben we die schotten in de duobak. Restafval achter en gft voor. Dmv die gaatjes kan je idd het schot verplaatsten. Uit eigen ervaring weet ik dat je dan een "gele" kaart krijgt. En bij herhaling evt een boete. Het mooiste ervan is, dat ik eens vanaf het balkon heb gekeken naar een vuilniswagen die de bakken aan het legen was. En tot mijn verbazing zag dat alles weer bij elkaar werd gegooid. Dit zou kunnen komen omdat ze vaak vuilniswagens huren en die gehuurde wagens misschien niet zijn voorbereid op duobakken

Het beste antwoord

In tilburg zit het schot midden in, dus links restafval rechts GFT