Hoe krijg je vieze luchtjes uit een herbruikbare plastic fles?

Ik heb gisteren een Bobble waterfles gekocht.
Dit is een fles die gemaakt is voor hergebruik en ook in de vaatwasser kan.
Eerst kocht ik steeds nieuwe flesjes water in de supermarkt, maar ik wilde ook eens aan het milieu denken en het voortaan gewoon bij één fles houden.

Het flesje ruikt echter niet zo fris vind ik. Er hangt een soort van 'soepig' luchtje in. De fles is al in de vaatwasser geweest en met de hand afgewassen, maar het luchtje verdwijnt niet. Ik heb het ook al met azijn geprobeerd, azijn staat wel bekend om het wegnemen van vieze luchtjes.

Wie heeft een tip om de lucht weg te krijgen? Of ruiken zulk soort flesjes altijd een beetje? (Ik vind het altijd nogal belangrijk dat dingen fris ruiken, en anders vrees ik dan ik weer een milieuvervuiler word..)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9.8K

Het beste antwoord

Hetzelfde als met een nieuwe bidon voor op de fiets. Eerst een keer vullen met thee, deze minimaal een uur er in laten zitten, daarna omspoelen.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt, het heeft geholpen!

Andere antwoorden (3)

Leg 'm in een bak met warm water met daarin een opgeloste reinigingstablet voor kunstgebitten. Een half uurtje laten staan en goed naspoelen, dan is de fles weer schoon en fris.
Amadea
10 jaar geleden
Ontgeuren van plastic materialen.

Voor het ontgeuren van nieuw plastic gebruiksmaterialen kun je het best Natriumpercarbonaat gebruiken.
Met dit middel sla je twee vliegen in één klap, het materiaal wordt schoon/steriel door dit product en door de actieve zuurstof ook nog eens ontgeurd.
Huismiddeltjes als azijn ontgeuren ook maar desinfecteren niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gewoon een tijdje buiten zetten wil ook weleens helpen en kost niets. Ik zet weleens dingen, ook van plastic 's nachts buiten en haal ze de volgende ochtend weer binnen en dan zijn de geurtjes weg.