Wat gebeurt er binnenin een vaatwasser?

Ik doe onderzoek naar vaatwassers en vraag me af wat voor process er precies binnenin gebeurt. Wat gebeurt er en welke stappen volgt de vaatwasser?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

De afwasmachine is misschien wel één van de handigste apparaten in de keuken: je steekt je vuile vaat erin en ongeveer een uurtje later is je vaat droog en proper. Zo win je niet alleen tijd die je zou spenderen aan manueel afwassen, maar kies je tevens voor een milieuvriendelijke oplossing. Maar hoe reinigt zo’n afwasmachine je vuile vaat nu eigenlijk? Hier kom je alles te weten over de werking van de afwasmachine.
De basiswerking van de afwasmachine
De afwasmachine maakt je vuile vaat schoon door water, mechanische beweging, temperatuur en chemie met elkaar te combineren.Ontbreekt één van deze factoren, zal je niet hetzelfde resultaat bereiken. Zonder water kan je bijvoorbeeld niet afwassen, maar ook een hoge temperatuur is onontbeerlijk voor een goede werking van de vaatwasmachine. De basiswerking van de afwasmachine is als volgt: ten eerste wordt het vaatwerk afgespoeld met water, waarna het afgewassen wordt met warm water en afwasmiddel of detergent. Daarna wordt de vaat gespoeld en gedroogd.
Voor uitgebreide uitleg(hier te weinig plaats)lees verder in bron:
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
YES, super! Dit wou ik nou net weten. ontzettend bedankt!
Aanvulling: Het water loopt niet zo de machine in; aan de zijkant zit een reservoir dat volloopt en dmv een schakelaar stopt en de inhoud in de machine laat stromen. Dit gebeurt een drie keer meestal 3 keer achter elkaar tot de machine onderin vol met water staat: 1 keer om te spoelen, 1 keer om wassen en 1 keer om de zeep kwijt te rapen. Zo ben je onafhankelijk van de waterdruk om te bepalen hoeveel water erin stroomt.