Hoe kan je het beste gevonden veren schoonmaken?

Mooie gevonden veren kan je voor allerlei doeleinden gebruiken, maar dan moeten ze wel schoon en poep-, modder- en bacterievrij zijn.
Hoe doe je dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
18.6K

Het beste antwoord

Hoe de veren reiningen?

Er zijn verschillende manieren om veren te reinigen maar deze is de gemakkelijkste.

1. Week de veren in Koud water gedurende enkele dagen. Doe handschoenen aan en haal al het vuil eraf terwijl ze weken.

2. Was de veren na twee dagen met lauw water dat met een zachte zeep vermengd wordt om het resterende vuil en de vlekken te verwijderen. U kan ook eventueel resterende stukken vlees aan de schacht van de onderste slagpen nu verwijderen. Wees voorzichtig zodat de schacht van de slagpen niet te beschadigd wordt.

3. Spoel af in lauw water.

4. Doe de volgende procedure buiten aangezien dit nogal stof teweeg brengt. Om de vochtigheid te verwijderen worden de veren in een doos gelegd en bedekt met pleister of een zaagmeel van een harde houtsoort.. Gebruik vervolgens een zachte borstel om de pleister of het zaagmeel af te borstelen. Donsveren kunnen op dezelfde manier gereinigd worden enkel zullen we deze niet in zaagmeel plaatsen maar aan de lucht laten drogen.

Hoe droog ik de veren die ik gewassen heb?

Er zijn enkele manieren om veren en pluisjes te drogen. Een ervan is om de veren te plaatsen in een warme lucht trommel. Hieronder wordt verteld hoe u er een kan maken. Een andere manier is om de veren best te houden voor een ventilator of haardroger. Terwijl de veren drogen zullen we deze gladstrijken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je wel!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Graag gedaan Wendy. Als je op die site kijkt,dan kun je ook lezen hoe je de veren weer glimmend maakt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Thanx!

Andere antwoorden (1)

Veren maak je makkelijk schoon in een sopje van lauw water met allesreiniger. Goed naspoelen in water en drogen met een föhn om nare luchtjes te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je wel!