Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik sticker resten uit kleding?

Ik heb een synthetisch t-shirtje met lijmresten van een sticker die erop zat. Hij is al in de was geweest, en ik heb al met aceton geprobeerd het er af te halen maar het werkt niet. Kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
38.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Misschien stickerverwijderaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met aceton of wasbenzine lukt dat perfect.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In de vraag staat dat het met aceton niet was gelukt.;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dat heb ik gelezen maar om mijn antwoord volledig te maken heb ik het er nog maar eens bij vermeld omdat bijna alle lijmresten daar kunnen mee opgelost worden, behalve snellijmen.
Ik verwijder de lijmresten doorgaans met terpentine. Dit geeft wel een 'verflucht' maar na wat uurtjes luchten en daarna wassen ben je die lucht ook kwijt.
Ook met pindakaas insmeren is een tip uit omaweetraad
http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=vlekken&label=Sticker
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In de diepvries leggen. Meestal wordt de lijm dan hard en kan je het er makkelijk afpeuteren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijder eerst de lijm aan de oppervlakte van het kledingstuk. Dat kan je doen door de lijm hard te laten worden in een plastic zak in de diepvries. De harde lijm kan je dan gewoon verwijderen. Je kan de lijmvlekken ook verwijderen door ze te laten weken in een lauw zeepsopje of in warm azijnwater. Wrijf de stof over elkaar. Vervolgens was je het kledingsstuk zoals je gewend bent. Om de laatste restjes te verwijderen kan je nagellakremover of aceton gebruiken. Was het kledingstuk daarna zoals je het gewend bent. Test het effect van deze techniek eerst op een onopvallend plekje van het kledingstuk. Dep voorzichtjes bij wol en zijde. Wrijven zou de stof kunnen beschadigen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding