Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak je een pan hygiënisch schoon nadat er muizen in gepoept/geplast hebben?

Helaas heb ik een muizenplaag in mijn vooroorlogs huisje. De gemeente heeft al maatregelen getroffen, maar voorlopig lopen er nog wel wat muizen rond. Gisteren was ik vergeten om een pan af te wassen en vanmorgen trof ik die pan aan met muizenkeutels (en waarschijnlijk ook urine) erin.
Hoe maak ik deze pan hygiënisch schoon, zodat ik er vanavond weer mee kan koken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Gewoon afwassen ( heet water n afwasmiddel)en als je dat niet genoeg zou vinden de pan met water vullen en koken. Tijdje laten doorkoken en dan is geheid elke bacterie dood.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In principe is goed doorlaten koken met water voldoende. als je het nog beter wilt kook je hem eerst met azijn wat je aanlengt met water en dan nog een keer met alleen water. Dan weet je helemaal zeker dat alle bacteriën, geurtjes etc weg zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding