Hoe houdt ik mjn suede stoelen schoon?

Ik heb sinds gisteren 2e hands suede achtige stoelen gekocht. Op de vorige stoelen zat die ook maar die hoezen kon ik er af halen en wassen. Bij deze stoelen gaat dat niet en aangezien ik 2 koters heb die de stoel als handdoek gebruiken :( ondanks dat ze 10 en 7 zijn vegen ze dus gewoon hun handen er aan af. Ook al liggen er servetten op tafel. Iemand een idee hoe je dit schoon kan maken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.7K

Het beste antwoord

Je hebt speciale suede borsteltjes, daarmee kun je het ergste vuil afborstelen. Het beste is om een stoomreiniger te gebruiken. Van een afstand van ongeveer 10 cm stomen en gelijk met een schone droge doek afnemen. Dit herhalen tot de vlek weg is. Let wel op dat je het niet te nat maakt. Mocht de plek het na het drogen een beetje stijf aanvoelen, kun je het met het borsteltje weer opruwen.

P.s. Laat je kinderen deze klus doen. Ze zullen de volgende keer wel uitkijken met hun handen aan de stoel afvegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ik heb geen volledig antwoord voor je, maar vettigheid kan je uit suede krijgen door het goed in te wrijven met brinta.
klinkt misschien gek, maar dat neemt veel vet op.
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
brinta??
misschien morsen zijn *koters* er wel brintapap op....dus dan weer droge brinta erop strooien.....
Wat een papzooi wordt dat hahahahaha
Rieneke1
14 jaar geleden
:)) maar het werkt!
Je kunt het behandelen net als suede van jassen-schoenen...daar is speciaal spul voor te koop...
ik zelf neem een licht vochtig doekje wat in een sopje is geweest en met een handdoek goed droog wrijven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die kun je eruit krijgen met suede spray en n speciaal borsteltje. Kun je oa bij schoenwinkels kopen of de Da drogisterij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als aanvulling op het schoonmaken met Brinta: ook een korst oud brood schijnt goed te gaan. Dat ligt waarschijnlijk ook lekkerder in de hand om flink te schuren.