Er zit een afritsbare hoes om mijn matras. Kan deze in de wasmachine?

Er staat geen wasvoorschrift op de hoes.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
28.9K
Ivana
10 jaar geleden
Altijd eerst 15uur in koud water zetten, dan krimpt de hoes niet. Daarna wassen op 30 graden.

Antwoorden (3)

Misschien aan de binnenkant, dus als je de hoes helemaal afritst. Als je echt twijfelt kun je het wel proberen op 30 graden wolwas, daar kan niets mis mee gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+, zo loopt u geen risico, maar ook eventueel in de zaak vragen waar u die kocht.
Ligt er een beetje aan wat voor materiaal het is gemaakt, maar anders inderdaad op 30 graden wassen dan kan er niet heel veel mis gaan. Het is tenslotte niet voor niets afritsbaar.

Verder natuurlijk geen andere dingen er bij gooien, en niet te veel wasmiddel/verzachter.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja hoor, die kan gewoon in de wasmachine. Ik heb de hoes om mijn matras(sen) op 60 graden gewassen. Als je zeker weet dat er geen wol in zit, kun je dat gerust doen.