Hoe haal ik mijn inbouwkoelkast naar voren?

Sinds een paar dagen hangt er een hele vieze lucht in de keuken, na alles te hebben gecheckt ben ik ( bijna ) overtuigd dat deze vanachter mijn inbouwkoelkast komt, ook in die hoek hangt de lucht ( meestal 's middags ). Maar hoe kom ik achter dat ding??
Koelkast van binnen al duizendmaal nagegaan maar daar is niets wat die vieze lucht geeft.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
21.8K

Het beste antwoord

Deur van koelkast openen, rand checken op eventuele schroeven waarmee de koelkast in de keuken ingebouwd is.
Als er geen schroeven zijn, of als je die losgedraaid hebt kun je de koelkast aan de openstaande deur naar voren trekken, eventueel ondersteun je het "plafond" in de kast een beetje zodat je de kast een beetje van de bodem van de keuken optilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
beide dank , het snelste antwoord extra bedankt, daardoor ben ik op zoek gegaan naar schroeven in de deur ( ja die hadden een afdekplaatje en dus niet gezien, ik heb ong. een half uur in die koelkast zitten kijken ) en denk dat het vanavond ( met hulp ) wel gaat lukken

Andere antwoorden (1)

Allereerst de koelkast helemaal leeg maken. Doe de inhoud in een koelbox of diepvriestas. Open de koelkast deur zo ver mogelijk. Als het goed is zie je nu een aantal schroeven waarmee de koelkastdeur aan de paneeldeur vast is gemaakt, daar zit vaak ook een plastic klem die de deur meetrekt.
Schroef het paneel en die plastic klem los en haal de scharnieren los, verwijder het paneel en zet die aan de kant.
Haal de stekker van de koelkast los (zoek eventjes waar die zit, als het goed is heeft je keukenleverancier die op een plek geplaatst waar je erbij kunt, bijvoorbeeld in een naastgelegen keukenkast)
Als het goed is kun je nu de koelkast vrij naar voren trekken, doe dat door de wanden en/of de bovenkant drukkend naar voren te trekken.
Tip: doe deze klus niet alleen. Een inbouwkoelkast staat vaak hoger ivm de plint, als hij uit de kast komt heb je ineens een flink gewicht waar je mee om moet gaan.