Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik de vlekken uit deze Arcopal-schaal? zie afbeelding.

al met van alles geprobeerd..

Toegevoegd na 56 seconden:
'het is meer 'aanslag'

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hopelijk zit de aanslag niet onder het glazuur. Als het erop zit dan kun je het eens proberen met een middel wat in Frankrijk wordt gezien als een wondermiddel. Soms wordt er zelfs de tanden mee gepoetst. Bij ons en in Frankrijk is het bekend als natriumbicarbonaat en de alternatieve naam is zuiveringszout. In drogisten moet je het kunnen kopen. Zet de pan een tijd met heet water en een flinke klont zuiveringszout in de week, wat roeren om goed te mengen en dan huishoudelijk schoonmaken. Deze vraag heb ik al vaker van anderen beantwoord en regelmatig kwamen daar leuke reaties op terug
Het helpt ook bv in een witte was in de wasmachine om die nog witter te krijgen. Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

soda en heet water.

als dat niet helpt zou je een bleekwaterverdunning kunnen proberen.

Toegevoegd na 14 minuten:
eventueel kan je ook ontkalker proberen als het bovenstaande niet helpt. (waar water is daar is kalk, aldus een bepaalde storende reclame)
kalk kan een oppervlak ruw maken waardoor (andere) dingen zich makkelijk kunnen gaan hechten/achterblijven op het glas.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
alle antwoorden zijn goed....maar ook met HG...speciaal voor dit soort aanslag waarbij ook zuiveringszout is verwerkt geeft goed resultaat........
Ook inderdaad water koken met wat soda erin.in de schaal dus....helpt. succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je al geprobeerd met een tablet waarmee je kunstgebitten reinigd? Daar heb ik al heel wat hopeloze vlekken mee kunnen verwijderen.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Een nachtje in huishoudazijn laten staan wil ook weleens helpen en huishoudazijn kost bijna niets.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding