Hoe komt het dat het plafond in de douche schimmelt?

Wij hebben het plafond van de douche al een paar keer helemaal schoon gemaakt nadat er schimmel op gezeten had. Vervolgens hebben we het plafond gewit met witsel speciaal voor badkamers. Na het douchen maken we alles droog en laten een deur of raam open staan. Toch ontstaat er steeds weer schimmel.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (7)

Ik vermoed dat je meer moet luchten tijdens het douchen. En als je toch steeds weer schimmel krijgt, dan moet je alle verf eerst van de muren halen en kijken hoe die eraan toe zijn. Misschien zit er wel schimmel onder de verf.

Als het toch blijft schimmelen, dan moet je er iemand bij halen. Als je huurt, zorg ervoor dat de woningbouw er iets aan doet. Als je een koopwoning hebt, moet je iemand huren die gespecialiseerd is in schimmel.
En lucht ook tijdens het douchen.

Sccs ermee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Erg vervelend, wij hebben er zelf ook last van. Wat goed helpt, helaas tijdelijk, is bleek! Maar het blijft sowieso terug komen! Belangrijste is inderdaad goed te ventileren!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hadden dit ook, maar nu al een jaar niet meer!
We hebben het plafond in 3 maanden tijd, 1 keer per maand behandeld met HG schimmel vocht en weerplekkenreiniger. Toen waren alle schimmels goed dood. Nu hebben we al een jaar een mooi wit plafond zonder schimmel. Dit weekend gaan we hem weer behandelen uit voorzorg. Het spul stinkt wel heel erg naar bleek maar het helpt echt! We hebben wel altijd een raam op een kier staan, want luchten is heel belangrijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hallo
poetsen helpt niet
behandelen wel en dat werkt makkelijk en goed
je kunt het zelf doen of het aan een ander overlaten
maar de eerste vraag is altijd welk materiaal is er gebruikt,
zet dat er ook even bij.
ik mag hier geen reklame maken
ik zal proberen om de merken te mailen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan te raden is om schimmelwerende verf te gebruiken in badkamers.
zie link
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vocht en warmte, perfect voor die douche champignons!

sporen zitten overal in de lucht, dus als je schoonmaakt komen ze net zo hart terug.

schoonmaken, een speciale coating erop en een product en dan een en product voor vochtige ruimtes erop en je bent van de paddo's verlost.

dit kan je gewoon krijgen in de bouwmarkt.
ventileren is natuurlijk altijd goed, maar in de winter is het zo prettig niet om een raam los te zetten lijkt me.
en van die paddo's win je het echt niet hiermee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De schimmel blijft inderdaad terug komen als je het alleen schoonmaakt. Wat je kan doen is spray gebruiken van HG, dat werkt best goed. Wil je helemaal van de schimmel af zijn en wil je er nooit meer zorgen om hebben, plaatst dan een speciaal systeemplafond. Die zijn erg mooi in een badkamer, stevig, eenvoudig te bevestigen, maar ook niet te duur. Dat soort plafonds zijn gegarandeerd schimmelvrij. Als je dat wat lijkt, zoek eens op Google naar Luxalon. Dat is een goed merk met zulke plafonds.