Hoe en waarmee kun je het beste een geschuurde leren bankstel schoonmaken? (van pilotenleer)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
arme piloten, hoe veel pilotenhuiden gaan in een bank?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf denk ik een stuk of 3 ;)

Het beste antwoord

Met een nat doekje (goed uitknijpen) met wat leerzeep. Dat is ook nog eens goed voor het leer, blijft het lekker soepel.
Wel de hele bank doen.

Toegevoegd na 2 uur:
Wil je zeker zijn, vraag dan even bij een goede meubelzaak die dat soort bankstellen verkoopt, of bij een leerlooier. Het laatste wat je wilt is de bank verknoeien omdat je de verkeerde adviezen gevolgd hebt.

Hier kan goedkoop erg makkelijk duurkoop zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Gebruik microvezeldoekjes, een heel klein beetje natmaken en ook hiermee schuren... en dan met een net natte doek navegen... Zo zou ik het doen...

Duurt wel even, maar je hebt wel weer een schoon bankstel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat gaat erg goed met een doekje met wat terpetine.Probeer het voor de zekerheid eerst op een onopvallend plekje..
Neem een doek wat niet pluist katoen b.v,en doe daar wat terpetine op,wrijf ermee over het leer en blijf dit herhalen,dus weer wat terpetine op je doekje en weer wrijven,is je doek vuil pak dan weer een andere...na het schoonmaken het leer in de leervet zetten..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een stoomreiniger, van een afstand van ongeveer 10 cm. stomen en gelijk met een doek afnemen. Wordt hij wer als nieuw van. Niet te nat laten stomen!