Als ik theedoeken/lakens uit de was haal, zitten de randjes altijd als een harmonica opgevouwen, hoe komt dat?

Altijd op dezelfde manier ook, want als je het weer recht trekt, zie je vooral bij oudere theedoeken/lakens dat het precies op de vouwlijnen slijtage heeft.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik denk dat het komt omdat er aan de randen met garen gestikt wordt dat krimpt. Bij duurdere merken heb je er nl. veel minder last van. Als je de randjes glad trekt dan rekt het garen a.h.w. weer uit en dan schuurt het dus door te stof zodat die op die plekken sneller slijt.