Hoe krijg ik de witte waas van mijn badkamerspiegel af?

Ik heb per ongeluk mijn spiegel met ontvetter i.p.v. glassex schoongemaakt en sindsdien zit er een witte waas op. Ik heb al spiritus, afwasmiddel, gewoon water en afnemen met een microvezeldoek geprobeerd, maar de waas blijft. Hoe kan ik die eraf krijgen?

11 jaar geleden
4.4K

Het beste antwoord

Amoniak, werkt altijd in zulke gevallen.
warm water en klein scheutje amoniak. Eerst water en dan amoniak hierdoor voorkom je de amoniak damp.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
carmel163
11 jaar geleden
Ik heb het net geprobeerd met ammoniak en het is weg!! Super!!
carmel163
11 jaar geleden
Ammoniak werkt echt geweldig, er is nu nog steeds geen wasem op de spiegel en hij beslaat veel minder na het douchen! De andere tips heb ik niet geprobeerd, maar zullen ook vast heel goed zijn. In ieder geval iedereen bedankt!«

Andere antwoorden (2)

Azijn werkt super goed. Werkt ook goed om andere spullen mee schoon te maken. Damp op een douche spiegel kan je voorkomen door de spiegel vettig te maken. Dit kan je doen door shampoo op de spiegel te smeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
Als je de azijn verwarmd werkt het nog beter. Even laten zitten en dan afspoelen. Klaar is Kees!
WC-eend. (of een eigen merk variant)
Eventueel verdunnen in wat water, op de spiegel aanbrengen en een tijdje laten intrekken. Blijft het niet goed zitten, dan kan je met bv wc-papier of keukenrol de vloeistof op je spiegel laten "plakken".
(vloeistof erop, papier eroverheen plakken)