Waarom kan je geen melk stoppen in deze thermosfles van dopper? is hij alleen geschikt voor water?

zie link: https://shop.dopper.com/nl/nl/dopper-isoleerfles-580-ml/dopper-insulated-water-bottle-glacier-grey-dopper

5 jaar geleden
7.2K
TurfGraver
5 jaar geleden
Hoe kom je er bij dat er geen melk in mag?
TurfGraver
5 jaar geleden
De "gewone" doper is bedoeld (en getest) als (kraan) water fles.
Ander dranken kunnen fles verkleuren of een smaak afgeven.
Parra187
5 jaar geleden
maar dit is de isoleerfles NIET de gewone, deze is wel voor heet water vroeg me alleen af of je meer erin mocht dan heet of koud water, en waarom er specifiek geen melk in mag.
TurfGraver
5 jaar geleden
Zal om de zelfde redenen zijn.
Inekez1
5 jaar geleden
Goeie vraag. Aan de gebruikte materialen lijkt het me niet te kunnen liggen.
RVS, polypropyleen, tritan en afdichtringen van siliconen. Al deze materialen worden veelvuldig gebruikt voor eet- en drinkgerei en (voor zover mij bekend) allen geschikt voor melkproducten. Stel de vraag eens aan dopper zelf. Contact: service@dopper.com
Tel: +31 23 73 704 45

Antwoorden (1)

Dopper is een duurzame waterfles, gemaakt om het drinken van kraanwater te promoten. Het gebruik van de fles voor andere dranken is op eigen risico. Deze kunnen namelijk de Dopper aantasten, er kan bijvoorbeeld verkleuring of een nasmaak ontstaan. Het is dus inderdaad de bedoeling dat de fles alleen voor koel water wordt gebruikt. (Tegen kokend water is ie ook niet bestand).
Amadea
5 jaar geleden
Parra187
5 jaar geleden
maar dit is de isoleerfles NIET de gewone, deze is wel voor heet water vroeg me alleen af of je meer erin mocht dan heet of koud water, en waarom er specifiek geen melk in mag.