Hoe krijg je paprikachips vlekken uit een witte broek?

Er zitten paprika chips vlekken op mijn witte broek...het gaat er niet uit in de was en ik weet niet goe ik die rood/oranje vlekken er uit krijg? Iemand tips?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
11.3K

Antwoorden (2)

Dep de vlekken met een schone katoenen doek die vochtig is gemaakt met wasbenzine. Laat dat ongeveer een uur intrekken. Was de broek daarna gewoon zoals je altijd gewend bent.
Amadea
5 jaar geleden
Groene zeep!
Groene zeep bij drogisterijen te koop. Uit zo'n pot dus niet verdund. Met (nagel-)borsteltje zeep uit de pot halen, wat warm water in de wasbak. Eerst vlek met rondjes insmeren, daarna beetje warm water erbij op borsteltje en weer rondjes wrijven ( wel zachtjes hoor, niet schrobben). Nu een half uurtje laten intrekken. Vervolgens in de wasmachine met gewoon wasmiddel erbij zoals je normaal ook doet.
Dit werkt goed, ook als de vlekken er al een tijdje op zitten en andere middelen niet werkten. Succes!