Is het beter de WC ruimte warm te hebben of beter koel?

Mijn collega's stoken de verwarming altijd zo warm, met het raampje dicht in de WC ruimte. Ik heb liever de WC ruimte koel, met het raampje open. Lijkt me hygiënischer.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Met hygiëne heeft het niks te maken. Het sneller groeien van bacteriën bij hogere temperaturen zou, als jullie wc geregeld wordt schoongemaakt, geen noemenswaardige factor hoeven te zijn.

Raampje open is wel menslievender als er geregeld wordt 'gekleid' op het toilet. En bovendien nodigt een koude plee minder uit tot ellenlange sessies met puzzelboekje of krantje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Koel is beter voor de stoelgang! Onze voorouders zaten ook niet op verwarmde toiletten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Koel is ook beter voor je werkgever.
Een koude wc-ruimte nodigt minder uit tot lang blijven zitten :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb geen verwarming op de wc.
Wat ik wel doe is een kaarsje met de geur van vanille laten branden...
Een raampje zou lekker fris zijn als je dat open kunt zetten na het wc gebruik.

Toegevoegd na 40 seconden:
geen van beide is dus beter...