Vroeger altijd met bleekwater WC gereinigd, perfect. Nu met WC Eend is er een blauwe rand ontstaan thv waterrand, die met niets weg te krijgen is?

Vroeger heb ik steeds produkt met javel/chloor erin gebruikt waarmee ik de Wc-pot kraaknet kreeg. Om van die chloor geur af te zijn, dacht ik eens iets anders te gaan gebruiken. Sedert enkele maanden gebruik ik WC-eend waardoor ter hoogte van de waterrand een blauwe streep ontstaan is. Deze streep is zo hardnekkig dat die niet met alcohol, soda, fosforzuur of azijnzuur te verwijderen is. Het is een donkerblauwe kleur identiek een WC- eend,. Zal ik het terug met javel/chloor moeten uitproberen?

Alvast bedankt!

PS: schuursponsje gebruik ik liever niet

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
17.6K

Het beste antwoord

Heb ik ook gehad, ik heb die rand er weet met bleek uitgekregen. Nu gebruik ik geen wc-eend meer. Ben weer terug op de bleek.

En ik hoor nooit mijn borstel schuren in de pot, dus volgens mij maakt het wel degelijk schoon.

Toegevoegd na 15 seconden:
*weet = weer
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

flesje azijn doet wonderen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bleekwater is in tegenstelling naar wat men denkt niet echt een schoonmaakmiddel, Het laat het er alleen maar wit uitzien.

Dus is een speciaal schoonmaakmiddel voor toiletten beter dan bleek.

Als het blauw vast zit zit het toch waarschijnlijk in kleine oneffenheden in de pot.

Probeer een wat azijn of anitkalkmiddel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je krijgt dat weer mooi wit met HG blauw, stinkt wel, maar is een prima product om de wc mee te reinigen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is kalk wat zich vastzet aan de wc pot. Kalk is poreus en daar hecht zich de wc eend aan. Het enige wat echt goed helpt is doorspoelen.
Ik werk als hoofd huishouding op een groot bedrijf.
Op de toiletten waar het gros van de mensen naar het toilet gaan geen kringen in de pot. Maar waar maar weinig mensen gebruik maken van het toilet(oa directie) zijn er kringen. Na geregeld spoelen verdwijnen deze.