Is handen wassen met lauw water en zeep voldoende (hygienisch) na afloop van toilet schoonmaak?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (8)

Natuurlijk wel, een wereld zonder bacteriën proberen te creëren maakt het er echt niet veiliger op.
De wereld is geen intensive care.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, Door het overdreven hygiënische gedoe van tegenwoordig hebben de meeste kinderen van nu een weerstand van nulkommanul. Ik mocht vroeger na het spelen in de zandbak vol kattenstront nog best een snoepje eten met mijn blote handen, en ik ben er ook nog steeds..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens, hygiene is goed, maar overdrijven is ook een kunst. Als je je plee hebt schoongemaakt sta je toch al met je handen in het sop?
ja goed wassen met warm water en zeep idd kom je al erg ver... er is ook wat te koop dat gebruik je na het handen wassen.. soort ontsmetting en ruikt ook nog lekker wel te koop bij een drogist....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, deze wasbeurt is voldoende om de toilet bacterien weg te wassen.
Alle bacterien die op je huis leven kun je niet weg wassen maar dat hoeft en mag zelfs niet eens.
Je moet een afweer blijven opbouwen tegen de beestjes.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, het handen wassen na een toiletbezoek is gewoon een ritueel. De urine spettert ook op andere delen van het lichaam
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik werk als verpleegkundige in een ziekenhuis en heb altijd geleerd: water en zeep reinigen je handen van zichtbaar vuil, daarna altijd gebruik maken van handenalcohol om je handen echt te ontsmetten (verwijderen van het onzichtbare vuil= bacterieen) ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja mits je het goed doet.. dat wel ;)
eerst goed je handen afspoelen, ook je polsen.
dan handen en polsen inwrijven met zeep, goed wrijven en ongeveer 30 seconden laten intrekken
dan goed afspoelen met voldoende water
ook goed afdrogen is belangrijk, met een papieren doekje dat je weggooit na gebruik, of een droge schone handdoek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik altijd antibacterièle handzeep na toiletbezoek en -schoonmaak.
14 jaar geleden
Wij gebruiken altijd ..........unicura met warm water .