Wat moet ik een jongen van 15 jaar betalen om mijn auto (Fiat punto) te laten wassen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.9K
Rieneke1
14 jaar geleden
hoe lang doe je erover om een auto te wassen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
15 minuten
Rieneke1
14 jaar geleden
bedankt, ik had geen idee :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als ik de auto was ben ik echt een uur bezig hoor van binnen en van buiten en stofzuigen en daarna in de was.

Het beste antwoord

7,50 is een goed bedrag. Daar deden wij het altijd voor en we hebben nooit te horen gekregen dat het te hoog of te laag is. Voor iemand van 15 jaar is het wel veel maar als het eenmalig is vind ik het een prima bedrag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Betaal hem de helft van het bedrag waar je het zelf voor zou doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8 euro ofzo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij een autowasstraat kost het ongeveer 6 euro, inclusief in de was zetten (tot 10 bij een behandeling met hard wax).

Ik zou zelf denk ik aan 5 euro denken als de auto heel goed schoon wordt gemaakt en in de was gezet en wordt gezogen. Ik vind dat best nog een hoog bedrag voor een klusje. Het hangt er ook van af of het je zoon is of een onbekende (buurjongen)?

Toegevoegd na 18 uur:
Mijn redenatie is dat het hier gaat om een klus(je) en er een beloning tegenoverstaat. Het is niet zozeer werk.

De beloning moet gerelateerd zijn aan de prestatie, de leeftijd en relatie (zoon is toch anders dan buurjongen of vreemde). ik zou daarom zeker niet meer geven dan dat je bij de pomp kwijt bent en je kunt altijd nog 2,50 extra geven als de taak extra netjes is uitgevoerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk niet dat je iemand zo gek krijgt om een auto van binnen en van buiten te wassen en in de was te zetten voor maar € 5,-
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan, even goede vrienden, maar voor iets waarvoor ik bij de pomp 6 euro betaal ga ik iemand van 15 niet meer geven. Je kunt dan ook tenminste eens een keer iets extra's geven als het wassen heel goed gebeurd of als die jongen er geel lang mee bezig is.
ik zou 10 euro geven 5 euro voor de moeite 5 euro voor een frisse glimmende punto!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mag ik je fiets ook wassen voor 10 euro?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok 5 euro ,2.50 voor de moeite en 2.50 voor de fiets hahhaa
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben 20 jaar, dus ik verwacht tog ff wat meer geld.
Je krijgt er een persoon voor met MBO werkniveau hoor;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Juda
+3 voor de hogeschool glans.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie nergens dat er bij mij +3 is bijgekomen:(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Juda
Zie je puntenlijst. Er zijn drie vragen van je met +1 beloont, evenals alle antwoorden onder deze vragen;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah, daar spreekt een proffesional!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Juda: ik ben voor zo'n 132,50 per uur inzetbaar (laag tarief). Dat is dan wel exclusief BTW en reiskosten. Dan krijg je een universitair iemand die gaat bedenken hoe het proces beter kan en huur ik uiteindelijk die jongen in voor 15 euro.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah,
Nog beter,
Kom je morgen even lang?
Ik heb een Ford F650:)
misschien ben ik een schriep, maar voor een kwartier werk vind ik 5 euro een heel mooie beloning, zeker voor een knul van 15.
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet natuurlijk ook de gevolgen ervan kunnen inschatten. Stel, dat kind is verslaafd aan tabak.
Daar gaat de 5 euro want een gemiddeld pakje sigaretten kost laten we zeggen €4.60 en er zitten 20 sigaretten in.
We nemen ook aan dat dat kind slechte ouders heeft, en z'n vader erachter komt en de sigaretten afpakt en zelf op gaat lopen paffen. Vervolgens heeft dat arme kind nog maar €0.40 over.
Stel dat hij de wanhoop nabij is en geen kracht meer heeft om ook maar iets te ondernemen.
Daarom haalt hij bij de aldi een blikje energiedrank twv 29 ct.
Bij de aldi krijgt hij natuurlijk die cent terug.
Dus houd hij elf cent over. met een klein beetje geluk kan hij daarvan bij het armenhuis een kopje thee krijgen voor dat bedrag. Vervolgens staat hij weer op straat met helemaal niets.
Hij mag het huis niet meer in voorlopig omdat hij zo'n slechte vader heeft.. Tja, wat moet je dan met zo'n kind?? Moraal; laat nooit een kind je auto wassen want je kan de gevolgen er vaak niet van overzien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tenzij je een schaalmodel bezig zoals ik Hansv:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat je met een schaalmodel bezig bent ja.
Sorry voor de grammatica
Ik verdoe me tijd hier en heb teveel huiswerk.
Excuses voor het ongemak.
Ha, die Hendick;

Ik vind vijf euro mooi genoeg. Mijn kinderen (15 en 17) vangen voor hun reclamewijk (uur à vijf kwartier werk) ook dat bedrag, met soms een toeslag voor extra gewicht. Een auto goed wassen en drogen kost ook al gauw een uurtje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo te lezen ben ik de enige die € 5,- erg weinig vind.
Die jongen wil wat verdienen,wat is nu € 5,- tegenwoordig ?
Okee,als het alleen van buiten wassen is zou het kunnen maar als het uitgebreider moet zou ik meer geven denk ik.
Ervaring heb ik er niet mee want ik doe het altijd zelf.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik zat eigenlijk in de richting van een tientje te denken.
Maar nu ik er over nadenk.....is dat misschien niet veel om te krijgen,maar wel om te betalen voor een schone auto.

Ik blijf het toch maar zelf doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Me broertje krijgt 7,50 van me vader
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Graag een vergelijkend warenonderzoek.

Een goede autowasstraat hoeft niet meer dan 7,50 te kosten. Inclusief bodemreiniging, wax etc. Moet je er alleen wel even zelf naartoe rijden.

Een jongen komt voor je deur dat ding wassen. Handig, hoef je niet naar de wasstraat. Maar de auto wordt niet zo schoon als in de wasstraat.

Ik zou hem hetzelfde betalen als wat de wasstraat kost, en de volgende keer naar de wasstraat gaan. Is nog beter voor je ootoo ook.