Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarmee kan ik mijn zwarte canvas schoenen het beste mee wassen??

Ik trek ze al een tijdje elke dag aan en nou ruiken beginnen ze een beetje naar zweetvoeten te ruiken. ik wil ze in de wasmachine doen maar kan ik daar het beste een flinke scheut azijn bij doen of wat anders??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ik zou ze niet in de wasmachine doen, want dan laat de lijm los.
Om de geur te verwijderen kun een flinke schep soda in de schoenen doen en een nacht laten intrekken, zo verdwijnt de zweetgeur als sneeuw voor de zon.

Als je ze schoon wilt maken kan het op deze manier:

Het resultaat is vrij simpel en goedkoop: groene zeep of zadelzeep!

Stop kranten in de schoenen.


Doe wat groene of zadelzeep op een doek en neem de hele schoenen mee om kleurverschil te voorkomen.


Een sopje maken met zeep en laten weken kan ook heel goed werken.


Laat de schoenen drogen maar nooit bij een warmtebron of in de volle zon.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.intreza.nl/klantenservice/leuk-om-te-weten/nieuwtjes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Compliment,mariejose,goede raad gegeven.
EEn flinke hampel zuiveringszout erin doen wat je in de keuken gebruikt.
Laten intrekken en daarna met de stofzuiger opzuigen.
Hierna de dun met babypoeder van binnen bestrooien.

Toegevoegd na 57 seconden:
Geen wasmachine gebruiken ze laten los op den duur.

Toegevoegd na 3 minuten:
Wil je het risico aangaan om ze te wassen dan op een wol programma zetten en (robijn flesje gebruiken)
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Het beste is om bij de bron te beginnen: pak je zweetvoetjes aan door te scrubben met Betadine. Je kunt ook je voeten inwrijven met azijn, of een combinatie van beide doen. Ook een heel goede tip is elke avond een voetbad te nemen met een zakje zwarte thee (eventueel met citroen). Na een week heb je geen last meer van zweetvoeten. Een andere tip is het gebruik van cederen inlegzolen. Zie daarvoor de link.

Om je zwarte canvas schoenen te redden doop je een oude sok in schoonmaakazijn en die wring je iets uit en daarna doe je de sok in je schoenen. Laat een hele nacht staan en daarna drogen. Als je geen azijn in huis hebt kun je ook afwasmiddel gebruiken, maak hier een sopje van en doe er het sap van een geperste citroen door.
Er zijn overigens bij sportzaken ook schoenendeo's te verkrijgen, deze werken ook goed.
Ook kun je de schoenen wassen met een koud wolwasprogramma. Doe dit alleen als je niet gehecht bent aan de schoenen, het risico dat je een halve schoen uit de wasmachine trekt is aanwezig. Er hoeft geen wasmiddel in de wasmachine, er zit nog genoeg in de leidingen van de machine om je schoenen schoon te wassen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding