Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel natuurazijn moet je gebruiken om de wasmachine te ontkalken en hoe doe je het?

Op welke temperatuur moet het, en met een vol of halfvol programma qua watergebruik, en met een kort of lang programma?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik dacht dat soda ook goed is voor de wasmachine, ik doe het zelf ook altijd vaak bij de was in. De was wordt er ook zachter door.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb net een reactie over soda bij @Mindseye gezet en zie nu jouw reactie. Als jij antwoord weet op mijn vragen daar wil je me dan antwoorden Koolwitje?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je moet geen natuurazijn gebruiken je moet schoonmaak azijn gebruiken om iets te ontkalken en ik doe het al jaren met alle producten en mijn wasmachine wordt ongeveer tussen de 8 en 12 jaar oud. Ik zal dan wel veel geluk hebben. twee doppen gebruik ik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Én bij jou én bij @Mindseye heeft iemand een min gegeven maar ik geef jullie een plus.

Andere antwoorden (3)

Azijn is helemaal niet goed voor je wasmachine. Het zal het leidingsysteem aantasten en dan ben je verder van huis. Veel beter is tijdens de was een Calgon tablet toe te voegen. Als je niet écht heel hard water hebt hoeft dat ook niet eens elke wasbeurt maar periodiek. Kijk op de verpakking welke toepassing voor jou situatie het best is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
probeer het eens met soda.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er schijnt iemand het niet met je eens te zijn gezien die min. Maar ik herinner me dat mijn moeder soda in de kookwas gooide. Wij waren hardstikke arm en hadden geen wasmachine. Die kookwas stond in een grote ketel de hele nacht op het electrisch fornuis te trekken.