Waarom is mijn kussensloop veel valer dan mijn bedovertrek?

Ze worden even vaak uitgewassen.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (9)

Een kussensloop heeft een kleiner oppervlak. Zelf weet ik er niet veel van, maar het lijkt mij logisch dat over het dekbed 'meer' warmte verspreid wordt, omdat het veel groter is. Een kussensloop is klein, veel meer warmte op een plek dus wordt het snel vaal. Dus minder heet wassen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat lijkt me nogal onwetenschappelijk, eerlijk gezegd :).
Doordat je haar snel wat vettig is, wat meteen op je kussen komt. Ook kwijlen sommige mensen, en als je als vrouw/meisje je make-up er niet af haalt komt dit ook allemaal op je kussensloop. Klein oppervlak met veel factoren die het vaal maken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kleine zaken komen bij 't roteren meer aan de buitenwand te zitten (denk maar een grote stenen en kleine knikkers: de knikkers zullen door de kieren meer naar buiten verspreid worden dan de grote stenen). Hoe verder iets van 't midden is verwijderd (oftewel hoe dichter 't tegen de rand van de trommel zit gedrukt), hoe meer water er door heen geperst wordt. Hoe meer water (met zeeo) er doorheen gegeperst wordt, hoe valer.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
zeeo = zeep
In je slaap zweet je. Vooral op je kussensloop. De zuurtegraad van zweet zorgt voor verkleuring van textiel. Helaas kan je hier niets aan doen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarschijnlijk door de transpiratie van je hoofd en nek waarin o.a. zouten zitten die dan op hun beurt weer zorgen voor verbleking.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heel eenvoudig, je ligt namel OP je kussen en ONDER je dekbed, als je je omkeert blijf je met je hoofd op het zelfde kussen terwijl je met andere plek van het dekbed contact maakt. Ook het feit dat transparatievocht van je lichaam vaak wordt opgenomen door je (nacht)kleding zorgt ervoor dat je kussen sneller verkleurd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kussen heeft nogal wat te lijden als je ligt te woelen in je bed 's-nachts. Je deken heeft daar veel minder last van.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat je daar met je hoofd op ligt, waardoor er vuil en zweet in je kussensloop komt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
je zweet meer op plekken in je nek en je haar is ook vetter dan de rest van het lichaam vandaar dat het ook moeilijker schoon te krijgen is