Hoe vaak zou je een toetsenbord ongeveer schoon moeten maken?

Het lijkt mij nogal logisch dat er veel bacteriën op een toetsenbord zitten omdat iedereen er met zn "vieze" handen aan zit, maar hoevaak moet je deze nu echt grondig schoonmaken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (9)

ligt er ook aan hoevaak je het gebruikt. eens in de week doen wij het hier thuis. gewoon met een licht vochtig doekje erover heen gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Minimaal zou ik het toch wel
2x per week doen,ik zuig hem
elke week een x af en maak
hem een paar x per week schoon.
Altijd een net toetsen bordje.
12 jaar geleden
Ik spray er 3x per week anti desinfectant over.

Het ligt er ook aan hoeveel verschillende mensen er gebruik van maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik maak hem nooit schoon....
aaahhh !nu voel ik me vies !

maar ik ben ook de enigste die op dit toetsenbord tikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doe het vrijwel nooit!
Hoe zo bacteriën.
Dan moet ik ook alle deurkrukken ontsmetten
De w.c. bril.
Het wisselgeld dat ik terug krijg in de winkel.
Het wikkelwagentje van de supermarkt.
De leuning langs een roltrap.
Onze hand na een hand geven.
Laten we het nu een maal per maand doen, om ons geweten te sussen, die bacterién gaan toch hun eigen gang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
burgos
12 jaar geleden
Je heb nog gelijk ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal mee eens! Dat gedoe over die bacterien ook altijd. Als ik vroeger van de grond at, zei mijn vader:,,goed zo, daar bouw je weerstand van op.'' (Ik betwijfel of het waar is, maar het is beter dat van die ouders met smetvrees)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Bacteriën zijn onze vrienden. En als je dan af en toe er eentje te pakken hebt waar je heel ziek van wordt, dan komt dat tenminste niet omdat je een kasplantje bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kasplantjes al genoeg.;-)
Rieneke1
12 jaar geleden
geweldig antwoord! :)
mijn toetsenbord zag er NIET uit ik heb dat bord nu in een plastiekhoes gedaan, heel mooi
verder is er geen voorgeschreven regel voor de reiniging
zodra je ziet dat t vies is ,schoonmaken
(dat plastiek is echt handig)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Minimaal 1 keer per week
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de toetsen blijven kleven, of als er zoveel troep in is gevallen dat je het hoort kraken tijdens het tikken.

In de praktijk alleen als er iets overheen gevallen is, maar dan gaan de schroeven eruit en alles behalve de elektronica in een sopje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat moet je nooit (NOOIT) doen! Als je hem met nattigheid gaat kuisen verschijnen er vreemde lettercombinaties op je scherm. Hooguit, als je écht aan je toetsenbord gehecht bent, met perslucht afspuiten, zeker niet met de hogedrukreiniger.
Het beste is ongeveer 1x per jaar een nieuwe kopen, kost je ongeveer een tientje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
duurzaam? ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
boerin zoekt poes?
Rieneke1
12 jaar geleden
haha nee ik bedoel: ieder jaar een nieuwe kopen, en dat met zo'n nickname :)