Hoe krijg ik deze stabilostiftvlek uit mijn trui?

Ik kreeg op het een of andere manier een paarse stabilostiftvlek in mijn lichtroze Vans trui toen ik bezig was met mijn huiswerk. Ik ging er als eerst met handzeep en water ermee bezig en opeens werd de vlek blauw, ik heb het al 2x in de was gedaan en het wil er niet uit en dit is mijn lievelingstrui, dus kan iemand helpen?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.9K
Pieterke
4 jaar geleden
Vlekken van gewone watervaste stiften op kleding krijg je er uit met melk.Misschien is dat een optie?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
En hoe moet ik dat aanpakken?
Pieterke
4 jaar geleden
Melk op de vlek sprenkelen, een poosje (kwartiertje ofzo) in laten trekken en daarna uitspoelen en dan in de wasmachine doen. Ik heb het nooit zelf aan de hand gehad maar een keertje gelezen op www.omaweetraad,nl.
Bordensteker
4 jaar geleden
Alternatief:
Mocht je dit vlekje toch niet meer goed uit de stof krijgen, dan zou je als alternatief er een markering van kunnen maken die een beetje past bij het blokbandpatroon erboven. Niet met vierkantjes, maar met rondjes, dus met zwarte watervaste stift een rondje maken van de vlek, en dan schuin erboven ook zo’n rondje, en rechtsonder daarvan weer een. Dan ziet het er een stuk vrolijker uit, creatief zelfs.
Dat je hiermee wellicht het auteursrecht van de ontwerper schendt, dát zal wel zonder gevolgen blijven! Als je durft, kun je het blauwe vlekje ook zo laten, en er vóór schrijven: blauwtjes gelopen:
Kan leuke reacties geven; wie heeft er nou nooit een blauwtje gelopen. Eventueel gebruik je voor die tekst een opspeldbaar naamplaatje, dan kun je het met de pc printen in een geschikt lettertype. Dat gaat netter dan op je shirt zelf schrijven.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik heb het met melk gedaan, maar het is er nog steeds niet uit.

Antwoorden (1)

Watervaste stiften krijg je eruit met: aceton, nagellakremover, stickerverwijderaar, ethylacetaat en eventueel alcohol 96%.
Gebruik de methode die onder de link wordt aangegeven.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bordensteker
4 jaar geleden
Probeer de methode eerst even uit ergens in de onderzoom aan de achterkant of zo. Het wordt er namelijk niet mooier op als de lichtroze kleur van de trui blijkt te veranderen ...
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Met de genoemde oplosmiddelen tast je de stof niet aan en ook de kleur niet.