Kun je wasmiddel los in de wasmachine doen?

Ik heb zelf wasmiddel gemaakt, door marseille zeep op te lossen in heet water. Op diverse internetsites raden ze aan om dit niet in het laatje te doen maar in een wasbolletje. Nu vroeg ik me af of ik het middel ook zo door de was kan gooien in plaats van in een wasbolletje.
En zo niet, waarom niet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.8K

Antwoorden (3)

Ja hoor, dat kan heel goed. Ik doe het waspoeder nooit in het laatje, ik strooi het altijd bovenop de was in de machine. :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je! Mijn wasmachine is stokoud geloof ik :) (17 jaar)
Maar ik heb het nooit anders gedaan en hij doet het nog prima. En inderdaad, ik heb maar heel weinig waspoeder nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe kun je dan voorwassen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gebruik nooit de voorwas, vdijken. Dat heb ik niet nodig.
De wasmachine begint met afpompen; om zeker te zijn dat je wasmiddel niet gelijk verdwijnt doe je het in een bol.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik lees dat je het zelf hebt gemaakt ,en het beste is dan toch toch in een bolletje ,want anders lost het niet op en blijft in je kleding zitten ,wat dan witte plekken achter laat ,ik doe het met sunlight zeep en soda en gebruik dus ook een bolletje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het NIET in een bolletje zit, lost het niet op???
Wat is dat nou voor raars? Bovendien, zodra de trommel zijn eerste draai maakt, loopt het wasmiddel uit het bolletje.. waar denk je dat het terecht komt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je het zelf maakt heeft het een snotterige substantie ,en dat gaat in de kleding,en met een bolletje loopt het met water verdund door je was