Hoe herstel ik schade, door het gebruik van VW-tabs, aan mijn aluminium vazen en decoratie?

Ik wilde de voorwerpen en vazen eens lekker laten glimmen en heb ze in de vaatwasser gewassen met als gevolg dat ze nu juist heel erg dof geworden zijn. Weet iemand of dit nog te herstellen is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (2)

Met tandpasta op een zachte doek een klein stukje opwrijven (misschien aan de onderkant) , volgens mij lukt het om het weer te laten glanzen.

Toegevoegd na 2 uur:
ik bedoel dus, doe een proefje met tandpasta. Of met koperpoets "Brassa". Het zijn zachte polijstmiddelen; je moet ze heel goed uitwrijven.

Toegevoegd na 6 dagen:
correctie: 'Brasso'
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je zou het eens kunnen proberen met bakpoeder ,aluminium word weer glimmend met een beetje bakpoeder op een zachte doek. Maar let op: geen baking soda want dat beschadigt het aluminium. proberen het eerst op een klein stukje ,misschien de onderkant dat valt niet in het zicht