Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waar kan ik opstrijklapjes kopen om gaten in kleding te herstellen?

Ik heb al eerder opstrijklapjes gekocht om gaten in broeken te herstellen, maar kan niet herinneren waar. Het zijn lapjes die je op maat kan knippen en daarna onder het gat kan strijken met de stijkbout. Meestal in verschillende kleuren.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ken alleen maar knie- of elleboogstukken en die strijk je niet onder, maar OP het gat, dus aan de zichtzijde. Verkrijgbaar bij oa Hema.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die kniestukken kunnen ook heel goed aan de binnenkant, alleen niet op knie of elleboog omdat de stof daar teveel strak komt te staan en je de scheur duidelijk blijft zien. Mijn broeken slijten altijd door op de dijen en ik strijk er vaak van te voren van die lapjes in, nog voordat het kapot is.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Onder andere bij Hema, of op de markt..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Alleen bij de grotere Hema vestigingen. Niet elke Hema heeft ze, en soms alleen in geborduurde kinderafbeeldingen. Op de markt meer keus.
Op de markt in Zeist staat altijd zo'n kraam. Zal op andere markten van enige omvang ook wel zijn. Verder in die verstopte naaiwinkeltjes.
En anders wel op internet (zie bron)
(Lees meer...)
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op die site kun je ook kiezen voor 'strijkfolie'. Dat zijn op maat te knippen lappen en geen geborduurde appeltjes.
Veritas is ook een mogelijkheid en de gewone brei en naaiwinkeltjes hebben ook meestal van die lapjes liggen.
(Lees meer...)
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding