Is handwas in de wasmachine net zo veilig als een 'teiltje'?

Op een aantal van mijn kledingstukken staat het loge van de handwas (hand in teiltje).
Op mijn wasmachine staat ook de functie 'handwas/wol'

Mocht ik geen tijd/zin hebben om de kledingstukken daadwerkelijk met de hand te wassen, kan dit programma dan op de genoemde stand, op 30 graden (kan ook koud btw) schade toebrengen aan mijn kleren? (Als in krimpen ed.)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (2)

Ja, dat logo is gewoon nog uit een tijd dat wasmachines geen handwas optie hadden. In de praktijk is dat gewoon hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet wat betreft krimpen, maar wel wat betreft beschadigen. Dat kan je voorkómen door het kledingstuk eerst in een dichtgeknoopt wasnet te stoppen. Maar met de hand wassen is toch het allerveiligst.
Amadea