Waar dient nou precies de kreukherstellende optie op de wasmachine en droger voor?

Ik gebruikte normaal altijd het programma voor witte/bonte was en heb dus een keer mijn beddengoed op kreukherstellend gedaan maar toen het uit de droger kwam was het nog nattig.. Is dat dan voor het strijken? En waar dient deze optie nou voor op de wasmachine? Ben echt een dummie met wassen haha. Ik zou dus graag kreuk vrij beddengoed en t-shirts willen zo uit de droger. Zonder te strijken het liefst...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
63.3K

Het beste antwoord

bij een kreukherstellend programma worden er wat minder omwentelingen gedaan door de wasmachine. vaak centrifugeert de wasmachine ook met minder toeren. dit dus om te voorkomen dat de was erg gaat kreuken.
een kreukherstellend programma van de droger is wat minder warm dan de andere en ook korter, met hetzelfde doel.
als je zo min mogelijk wil strijken kun je het beste zowel de wasmachine als de droger niet te vol proppen en de was in de droger niet kurkdroog laten worden.
ik strijk mijn beddengoed nooit en als ik het op deze manier was/ droog is dat ook absoluut niet nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het programma kreukherstellend is bedoeld voor eenvoudig te wassen textiel. Het programma is ook redelijk kort. Meestal hoeft dit type wasgoed niet gestreken te worden en kan je het na het wassen direct in de kast hangen (Bijvoorbeeld overhemden).
Dit programma kun je dus beter niet gebruiken voor beddengoed. Zie voor meer was- en droogtips op bijgaande websites.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij moet je dit gebruiken voor wasgoed waar je wat voorzichtiger mee moet omgaan dan handdoeken en dekbedovertrekken. Hier gaan juist de blousjes etc in die was en die strijk ik juist wel itt dekbedovertrekken etc wat in de gewone was gaat.