Hoe stofzuigen jullie de trap?

Misschien een stomme vraag, maar ik heb de pest aan het stofzuigen van de trap. De onderste en bovenste treden gaan nog wel, daarvoor hoef je niet met de stofzuiger de trap op te zeulen. Maar de middelste treden haal ik niet vanaf de grond of de bovenkant.
Is er een slim trucje om dit te doen, zonder met de stofzuiger de trap op te hoeven zeulen?
(Het is een trap met vaste bekleding, dus alleen stof afnemen is niet genoeg).

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10.7K

Het beste antwoord

Black&Decker
Kruimeldief
Heel handig bij het stofzuigen van de trap.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is PRECIES mijn methode ; en precies hetzelfde apparaat ook nog eens. Superhandig en effectief ! En geen geklooi met snoeren en zware stofzuigers op de trap. Superdingetje trouwens ; niet te vergelijken met de eerste kruimeldieven uit de jaren 80.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Babyfaced, gebruik je die zelf? is het een duur ding? Lijkt me echt iets voor mij!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb hem zelf, en het is echt mer een kleine stofzuiger dan alleen maar en kruimeldiefje. Goedkoop zijn ze niet ; vanaf ongeveer 70 euro. Maar even goed googelen kan geen kwaad. Die ik heb is de BLACK & DECKER PV1205WN-QW . Er zijn ook luxere (duurdere) uitvoeringen, maar deze doet netjes wat ik wil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je Marleen voor je info! Eigenlijk verdien jij ook een + 1, dan maar in gedachten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah joh, punten zat ! Ik hoop dat hij je net zo goed bevalt als mij. Ik moet zeggen ; de hele trap ermee zuigen is best wel zwaar hoor, moet je niet dagelijks doen. Je hebt toch een groot elektrisch ding in je handen. Maar als het toch nodig is, is het wel verrekte makkelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met stip voor mij het beste antwoord!

Andere antwoorden (7)

Goedkoopste oplossing: Een verlengsnoer!

Toegevoegd na 53 seconden:
Je zet de stofzuiger halverwege op de trap, en komt overal bij!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn genoeg mogelijkheden om de trap in één keer te stofzuigen. Kwestie van de stofzuiger treede voor treede meenemen. En dit mag gezien het gewicht van de stofzuigers geen enkel probleem zijn...

En anders zijn er nog altijd van die kleine handige kruimeldief achtige stofzuigers...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
stofzuiger kopen met een lange zuigslang dan kun je de stofzuiger laten staan en alleen met de slang je trap afzuigen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aangezien de stofzuiger toch naar boven moet, neem ik hem al zuigend trede voor trede mee. Met alleen de kleine zuigmond aan de slang.
Maar je hebt gelijk, het blijft een rotklus. Als het mogelijk is (€) vervang ik de bekleding voor laminaat en kan ik er met een natte lap overheen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zuig van boven naar beneden.
de stofzuiger zet ik boven aan de trap, en zo kan ik net aan de bovenste helft van de treden zuigen.
dan sleep ik de stofzuiger naar beneden, en zuig de onderste helft van de treden.
gaat net zo, en ik hoef niet met een zware stofzuiger te staan balanceren op de trap.
Rieneke1
14 jaar geleden
Een langere flexibele zuigslang er aan bevestigen of misschien kan de handyman of stofzuigeronderdelenzaak soelaas bieden door de flexibele slang te verlengen volgens mij kom je 1.5 a 2 meter te kort.
Zelf stofzuig ik de trap zonder de vaste stang met het kleine borsteltje maar bij vaste bekleding gaat het nog het beste zonder hulpstukje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet...
Wij nemen de trap altijd af met een sopje. Eerst even het stof en rommel eraf en dan vervolgens met een sopje de trap van boven naar beneden afnemen.

Waarschuwing: Dit moet je niet doen als je tapijt op de trap hebt liggen.
Maar in het geval zoals wij; alle treden bekleed met traanplaat, is het de beste optie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb dus wel tapijt op de trap, dus dat gaat niet.