Hoe los ik mijn drollen op in de wc?

Mijn uitwerpselen zijn zo groot dat ze regelmatig blijven vastzitten in de wc. Is er een middeltje waarmee ik de drollen snel op kan laten lossen, zonder het milieu te verontreinigen?

2 jaar geleden
21.8K
Pieterke
2 jaar geleden
Herkenbaar. Sinds ik een nieuwe wc-pot kreeg heb ik hetzelfde probleem. Heb ook al een andere wc-pot gekregen van de woningbouwver maar dat heeft niets geholpen. Met die heb ik hetzelfde probleem. Ik ben benieuwd naar de eventuele oplossingen.
Ritsuka
2 jaar geleden
Heb je hier wat aan? 6 Ways to Unclog a Toilet Without a Plunger https://www.artofmanliness.com/skills/manly-know-how/6-ways-to-unclog-a-toilet-without-a-plunger/
Pieterke
2 jaar geleden
@Ritsuka: Bedankt voor de tip.
GZalm
2 jaar geleden
Bedankt @Ritsuka
Zelfs de baking soda en azijn stond er tussen! Ik dacht dat ik iets nieuws had uitgevonden voor dit probleem.
GZalm
2 jaar geleden
Is er ook iets waarmee ik de drollen kan oplossen of uit elkaar kan laten vallen? Baking soda en azijn is niet krachtig genoeg.

Antwoorden (2)

Er zijn mensen die een speciaal stokje (eventueel toiletborstel) gebruiken om de boel in kleine porties te hakken alvorens ze doorspoelen.

Of kook minstens 2 liter water. Giet dit in de wc-pot en trek dan de wc door. Heet water zorgt er vaak voor dat bijvoorbeeld wc-papier of ontlasting in kleine stukken uiteen breekt.
Het hete water zorgt er ook nog eens voor dat de bacteriën in jouw toilet sterven, hierdoor zal jouw wc meteen frisser ruiken.

Als het te laat is, kun je een ontstopper of metalen kleerhanger proberen om de wc te ontstoppen.
.
Toiletpapier én ontlasting zijn een slechte combinatie. Spoel het toiletpapier dus pas later door.
2 jaar geleden
SentWierda
2 jaar geleden
Een welverdiende +!
Helaas een bekend probleem.... Ik gooi er wat toiletpapier over, en veeg dan met de toiletborstel de hoop van het "plateau". Dan spoelt het wel goed door.
2 jaar geleden
SentWierda
2 jaar geleden
Vermoedelijk heeft de vraagsteller niet een plateau dat voor problemen zorgt.
GZalm
2 jaar geleden
Zelfs met plateau spoelt het niet goed door :/