Ik heb mijn donsjas gewassen en gedroogd maar hij is helemaal plat,hoe kan ik het oplossen.?

een jaar geleden
1.3K
Vortexxx
een jaar geleden
In de onderstaande link staat hoe je een donsjas moet wasssen, heb je het volgens de voorschriften gedaan? https://www.anwb.nl/webwinkel/hoe-was-je-een-donsjas
Ritsuka
een jaar geleden
Hoe gewassen?
Hoe gedroogd?

Antwoorden (2)

Heb je wel een mild wasmiddel zonder bleekmiddel gebruikt en het op een lauwwarm programma gewassen? Gebruik geen wasverzachter omdat dit de donsvulling kan beschadigen. En was de jas alleen of samen met andere donskledingstukken.

Schone tennisballen of speciale donsballetjes tijdens het drogen helpt daarnaast een hoop. Deze ballen zorgen ervoor dat de donsvulling goed wordt opgeklopt en verdeeld. Mogelijk moet je de jas meerdere keren in de droger te plaatsen om ervoor te zorgen dat deze volledig droog is en de donsvulling volledig is opgeklopt. Na het drogen nog even met de handen opschudden om de donsvulling opnieuw te verdelen. Trek en kneed bijv. voorzichtig aan de jas om de vulling gelijkmatig te verdelen.
11 maanden geleden
Je kunt proberen om de jas op te kloppen en te schudden om de dons weer op te pluizen. Als dit niet werkt, kun je de jas in de droger doen met een paar tennisballen of speciale drogerballen om de dons weer op te kloppen. Zet de droger op een lage temperatuur en controleer regelmatig of de jas niet te warm wordt.
9 maanden geleden