Is leervet geschikt voor het onderhoud van mijn leren tas (niet gelakt, tamelijk dik kalfsleer)?

Ik heb een mooie leren tas gekocht van kalfsleer, van ongeveer hetzelfde materiaal als mijn bergschoenen. Mijn bergschoenen onderhoud ik met leervet en ze varen er wel bij. is het aan te raden om dit vet ook voor mijn tas te gebruiken? Als het leer er een beetje vet van wordt, vind ik dat geen bezwaar.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Er bestaat ook reinigingsspray voor leder/ook schoenen en waterdichte kleding mee te onderhouden!
Reinigt en maakt waterkerend,ziet er steeds mooier uit en wordt dus ook niet vet!
Proberen kan altijd.
Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je zou vet kunnen gebruiken maar als je hier teveel van gebruikt dan zal het leer slap worden, wellicht heb je iets aan dit artikel.