Hoe krijg je sigarenlucht uit een auto?

We hebben laatst een auto gekregen, maar die stinkt binnen enorm naar de sigaren. Hoe krijg je deze lucht eruit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.6K

Antwoorden (5)

Niet. Als er ineen auto ECHT stevig gerookt is (veel, lang en met vaak meer dan 1 persoon en de ramen dicht) krijg je dat er NOOIT meer echt uit. De nicotine zit zo ongeveer overal aan de binnenkant, ook in kieren en naden waar je niet bijkunt met poetsen.
Niet voor iets worden dergelijke auto's in het tweedehandscircuit aangeduid als 'rokers-auto' en zijn ze meteen een stuk minder waard.

Je kunt proberen met een speciaal schoonmaakmiddel dat nicotine verwijderd de hele binnenkant te poetsen en de bekleding grondig te reinigen met een tapijtreiniger, maar dat is HEEL veel werk en zal zelden afdoende zijn.

Wel wordt het na verloop van (lange) tijd iets minder als je veel geur-spray gebruikt en veel met de ramen open rijdt, maar zeker een niet-roker zal het altijd blijven ruiken.

En omdat ikzelf altijd heb gerookt dacht ik dat een rokers-auto voor mij geen probleem zou zijn, leek me wel een koopje, maar ik heb er van afgezien. Die stank krijg je er echt NOOIT meer uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oi, lastig... Duurt in elk geval een tijdje. Wat wij altijd doen is het interieur (kunststof delen en ramen) goed schoonmaken, stoelen en vloer (liefst hemel ook) met tapijtreiniger uit een spuitbus, auto in de garage (indien mogelijk) elke nacht met de deuren/ ramen open, veel rijden met de ramen open, en verder een tijdje wachten.
We hebben zelf niet echt goede ervaringen met van die luchtverfrissers die je op moet hangen, zo een voor vóór de ventilator wil de ergste stank nog wel eens verdoezelen zodat je in elk geval kan rijden zonder dat je hoeft over te geven ;-).

Toegevoegd na 1 minuut:
O ja, en met 'altijd' bedoel ik als we een andere auto kopen. Vaak is er wel een sigaretje of wat in gerookt of stinkt het anderszins. Als ik eerlijk ben, als een auto echt naar een asbak stinkt is dat voor mij reden om hem niet te kopen, maar daar heb jíj niks aan :-(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als er stevig in de auto is gerookt, wordt het lastig die geur helemaal weg te krijgen. Maar je kan het wel een stuk verbeteren door je interieurfilter te vervangen en je volledige interieur goed te reinigen met een goed product van bijvoorbeeld HG. Autodetailingbedrijven bieden ook een ozonbehandeling om de geur te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het stoffen zetels en bekleding is kan u daar Febreze opspuiten.
Alles wat leder is afwassen met een allesreiniger.
Nadien het leder inspuiten met Cockpît spray
Uw wagen zal (bijna) als nieuw ruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onlangs heb ik een W211 uit 2005 aangeschaft. Ook hierin was flink gerookt. Als "grootmoeders middeltje" heb ik een nacht lang een paar bakjes azijn in de auto en achterbak gelegd. Op zich hielp dat best wel. De rooklucht is minder aanwezig en de azijnlucht is na 3 dagen ook weg. Toch wilde ik het wat beter aanpakken en heb de auto naar een professionele poetser gebracht. Deze heeft het interieur grondig gereinigd, 2 x 24 uur een ozon-apparaat in de auto gehad en daarna de leren bekleding behandeld. De auto is dus een heel weekend weggeweest. Toen ik 'm ophaalde was de rooklucht inderdaad verdwenen, maar de ozonlucht is ook niet echt prettig. Zoals beloofd door de poetser was ook die lucht na een paar dagen weg. Als ik nu instap ruik ik gewoon de leren bekleding. Kostte ff €100, maar ik zou 't zo weer doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier kun je lezen hoe de behandeling precies werkt:

http://stinkauto.nl/?gclid=COyP7_uy1bICFYcKfAod_R4AzQ