Hoe krijg ik mijn frietpan schoon?

Wij hebben zo'n roestvrijstalen frietpan. Toen we 'm kochten, had het verwarmingselement ook de kleur van blank staal. Nu is die zwart. Ik heb al ovenreiniger geprobeerd, maar dat hielp niets. Hoe krijg ik deze weer schoon?

In de oliepan zelf zit op de onderste helft een lichtbruine aanslag, die er in de vaatwasser op intensive care niet afgang. Ook hier hielp ovenreiniger niet. Nou denk ik dat ik met "intensive schrobben" het er nog wel af zou kunnen krijgen, maar een iets minder arbeidsintensief middel zou fijn zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kinderen een "Heitje voor een karweitje" geven:-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kinderarbeid! ;)

Het beste antwoord

Vul het apparaat met water en gooi er een vaatwastablet bij. Verwarm hem tot 100 graden en laat het even koken.
Zet hem dan uit en laat hem afkoelen tot handwarm. Giet hem leeg en spoel na met heet schoon water.
De rand in de oliepan krijg je ook heel makkelijk weg met Dasty (van de Wibra).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dasty heb ik. Had ik eigenlijk ook al klaarstaan om als volgende optie te proberen.

Andere antwoorden (4)

De pan kun je uitkoken met soda het verwarmingselement wordt nooit meer zo blank als bij aankoop
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe zie je dat voor je, uitkoken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat zei Rieneke ook. Ik was even niet erg helder bezig.
ronron1212
13 jaar geleden
Je zet de frituurpan gewoon in elkaar en doet er water in met soda en doet de stekker in het contact en lekker laten koek geen patat of iets dergelijks er in maar gewoon alleen uitkoken
ronron1212
13 jaar geleden
koek= koken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Patat erbij was ik inderdaad niet van plan haha Zal me lekkere patat worden!
het schijnt dat uitkoken met een paar steradent-tabletten goed werkt.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2x een antwoord met uitkoken... Hoe doe je dat? Het is een pan van 4 liter, ik heb geen gewone pan waar die zo in past.
Rieneke1
13 jaar geleden
nee, je vult het app met water ipv vet, en dat breng je dan aan de kook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach ja, natuurlijk. Had ik zelf ook kunnen bedenken, duh! Sommige dagen ben ik er echt niet bij haha Iets Steradent-achtigs heb ik nog wel liggen, ik ga het gelijk proberen.
Rieneke1
13 jaar geleden
succes! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, helemaal schoon is 'ie nog niet, maar het is al een heel stuk beter dan dat 't was!
Een vaatwasblokje oplossen in water. Met die oplossing het element schuren.

Met het vaatwasblokje opgelost in wat water kan je ook de oliepan zelf proberen schoon te maken. (eerst wat laten weken) Dat is intensiever dan in de vaatwasser.
Wel goed spoelen achteraf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb 't element al in heet water met vaatwasblokje gelegd. Dat hielp niet. Schuren heb ik er alleen niet bij gedaan. Ik zal het de volgende keer eens proberen.
hoi hoi ik heb de oplossing hiervoor
je haalt het vet eruit doe er water in en een vaatwasser tablet erin pan aan zetten doe er niet te veel water gewoon tot het streepje laat het even goed warm worden dat zie door dat het gaat schuimen haal dan het spiraal eruit en gelijk er met vochtige doek over heen gaat het gelijk al schoon en dan de bak legen en ook met vochtige doek schoonmaken en klaar heel veel succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eh, die spiraal is een beetje te heet denk ik, om gelijk af te nemen. Ik denk niet dat er veel van mijn doekje over gaat blijven.