Terpetine in gootsteen gekomen,terpetine lucht blijft hangen in huis, geen heetwaterkraan, wat nu?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
4.2K

Antwoorden (3)

Spoel met veel water.
Azijn staat bekend om het neutraliseren van geuren. Zet schaaltjes neer of poets de getroffen plek met azijn. Daarna natuurlijk weer naspoelen met water om de azijngeur te verwijderen.
Ventileer en doorlucht de ruimtes waar u stankoverlast ervaart zoveel u kunt.
fremar
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dank voor je meedenken
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
de azijn haalt idd alleen de geur weg. dank voor de tips allen!
Al geprobeerd met azijn of soda kristallen?
Gewoon een paar kommetjes zetten. Die nemen normaal de geur op.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dank voor je meedenken
Water koken flink wat afwasmiddel in de afvoer gooien en dan het gekookte water er in doen.
3 jaar geleden
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Ik kan niet plussen :-(
Maar dit is een goed antwoord. Terpentine is vettig en kleeft vast aan de randen van de afvoerpijp. Het heeft een product als zeep nodig om mee te binden. Als je dan heet water er doorheen giet gaat de terpentine ook weg. Geen heet waterkraan? Wel een waterkoker? De adviezen uit de andere antwoorden met azijn gaan niet werken. Azijn en terpentine binden niet, azijn zal dus gewoon langs de terpentine gaan en de terpentine niet verwijderen.