Kan het zijn dat zwarte kleding (of stoffen) eerder geurtjes aanneemt dan anders gekleurde kleding?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb die ervaring ook. Het komt met een vervelend geurtje uit de wasmachine ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
klopt. De rest ruikt anders gewoon.

Antwoorden (1)

Nee niet door de kleur, wel door de stof. Hier komt vlgs mij een psychologisch effect bijkijken: zwart associeer je met donker en muf en dan ben je eerder genigd om te denken dat daar kwalijke stofjes hun werk doen. Terwijl bonte kleuren moet denken aan vrolijkheid en dus niet wordt geassocieerd met geurtjes.