Wie weet een goed middel tegen het beslaan van de spiegel?

Na het douchen is het zo irritant dat je niets meer ziet in de spiegel. Wie heeft een tip?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (10)

In de autoshop verkopen ze wel een spuitbus waar je de spiegel mee kunt inspuiten om beslaan tegen te gaan.

Halfords alsmede benzinepompen zullen het wel verkopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
plus, zo doe ik het al jaren, met anticondens spray voor auto's, werkt perfect!
Met een washandje een dun laagje shampoo op de spiegel smeren voor je gaat douchen en de spiegel zal niet beslaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je badkamer warm houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
door de warmte en het vocht beslaat de spiegel juist.
Wrijf de spiegel in met een drupje afwasmiddel, en ventileer de badkamer goed. Dan heb je er geheid geen last van.
Amadea
13 jaar geleden
je kan het best zo'n "miracle" doekje gebruiken, dat veegt in één keer het vocht weg zonder strepen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jc54
13 jaar geleden
Ik beargumenteer mijn min, omdat hier gevraagd werd naar het voorkomen van condens en niet hoe het weg te poetsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jammer, je hebt gelijk, maar dat doet niets af van het feit dat het doekje wel in één keer het condens verwijdert :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Wat ik in de auto ook heb, een doekje dat gespoeld is en (schoon) afwaswater, en niet uitgespoeld. Het afwasmiddels wat er dan nog inzit brengt een flinterdun laagje aan op de ruit, en deze zal niet meer beslaan.

Toegevoegd na 44 seconden:
Trouwens, goed ventileren helpt ook.
13 jaar geleden
Hallo Moonche,
Ik gebruik altijd RainX op de spiegel in de badkamer, en hij beslaat nooit !
Het is een product voor autoruiten zodat je de ruitenwisser minder gebruikt, het regenwater loopt er vanzelf vanaf en je hebt beter zicht.
Het is dus waterafstotend , en zodoende heeft ook het beslaan van je spiegel in de badkamer geen kans !
Het werkt ongeveer 2 maanden, daarna moet je de spiegel opnieuw even insmeren.

RainX is te koop bij de automaterialenzaak
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geweldig idee Leonard!! Niet die RainX maar een ruitenwisser (in dit geval een spiegelwisser) op je badkamerspiegel monteren. ;+)
Zeep op de spiegel smeren en dan goed uitwrijven. Heb ik in militairen dienst geleerd. Zo kan je bril niet beslaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beetje deo op een keukenrol spuiten en daarmee je spiegel goed boenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vooral goed ventileren.
als het koud is met warmere lucht.

Toegevoegd na 22 seconden:
even de föhn over de spiegel