Bestaat er een (huishoudelijk) schoonmaakmiddeltje om een zilveren kettinkje weer als zilver er uit te laten zien?

Na 2 antibioticum kuren is mijn zilveren halskettinkje volledig dof zwart geworden. Is er misschien een middel daar voor?
Dan denk ik aan een huishoudelijk middeltje.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Je kan je kettinkje schoonmaken door het volgende te doen;

Vul een schaal met warm water, leg daar een stuk aluminiumfolie in en voeg voldoende soda toe.

Er ontstaat dan een chemische reactie die de aanslag losweekt.

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Leg het in een afwasmiddel en laat het een tijdje er in liggen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nope!Werkt niet.
Heb ik ook wel eens geprobeerd toen ik geen zilverpoets meer had.
Je hebt,zeker als het zwart is uitgeslagen(bij mij door medicatie)een middel nodig dat specifiek voor zilver is.
Kijk hier eens... een aantal tips met huishoud spulletjes.
http://www.infotalia.com/nld/wonen/huishouden/huisraad/huisraad_detail.asp?id=539
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zelfde :P
Sigaretten en sigaren as doekje wat nat maken in de as en poetsen maar.

Toegevoegd na 1 minuut:
nog meer tips
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
van hagesan (HG), bestaat er een middel om zilver weer zilver te laten worden,werkt heel eenvoudig, even dippen en klaar. Verkrijgbaar bij de betere drogist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de Blokker heb je een zilverpoetsdoek. Ik heb eigenlijk voor mijn (echt zilveren) dwarsfluit, maar hij werkt ook perfect voor me zilveren ketting! ;-)

Je hebt ze vast ook in andere winkels dan de Blokker, maar ik weet alleen dat die van de Blokker goed werkt ;-)

Toegevoegd na 47 seconden:
O ja, even voor de duidelijkheid, je hebt hier dus geen schoonmaakmiddel bij nodig. Alleen die doek ;-) Niet nat maken ofzo! Dan doet ie het niet meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toevallig heb ik er gister een filmpje over gezien. Hopelijk heb je er iets aan!