Kan mijn buisjes vliegen gordijn (zo'n gordijn wat je zelf in elkaar moet maken met buisjes en pinnetjes) in de vaatwasser?

Mijn vliegen gordijn wat ik zelf in elkaar heb moeten zetten is vies, nu wil ik hem per streng eraf halen en in de vaatwasser doen, ... maar kan dat?

Of heeft er iemand een andere tip om hem mooi en makkelijk schoon te krijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.6K

Het beste antwoord

Ik ben zelf in het bezit van zo'n gordijn en was het ieder jaar aan het eind van de zomer.

In de handleiding staat:
* wanneer u geen motief heeft in uw vliegengordijn dan haalt u de lengtebanen eraf; bij normale afmeting maakt u twee helften, vervolgens doet u één helft in deen kussensloop, dit met een veter stevig vastbinden en u kunt het in de wasmachine op 40 graden wassen; vervolgens weer ophangen om te drogen.
*wanneer u wel een motief heeft in uw vliegengordijn dan moet u, voordat u de lengtebanen eraf haalt, vooraf een veter door één of twee rijen oogjes halen, dit is belangrijk want dan blijft het motief op volgorde zitten; vervolgens doet u hetzelfde als hierboven omschreven.

Toegevoegd na 4 minuten:
hier vind je meer info:
http://www.torresol.nl/onderhoud.html

succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zelf zou ik hem in zijn geheel in een sloop doen en dat dichtknopen ( of een veiligheidsspeld) en dan de hele zaak in een grote teil met sop van biotex. Nachtje laten staan ( als het niet afgeeft, die buisjes). daarna flink rommelen met de hand en tenslotte uitspoelen, eerst met sloop en al en daarna nog een keertje zonder. Ik enk dat dat een makkelijke en afdoende manier is. In plaats van biotex kan je ook een allesreiniger gebruiken, maar biotex is mijn favoriet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die zouden in de vaatwasser moeten kunnen daarop worden ze verkocht.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
moeten ze dan in de vaatwasser in een sloop of gewoon los per streng?
ronron1212
11 jaar geleden
in de vaatwasser hoeven ze niet in een sloop.
Ik zou die buiten ergens ophangen en dan inspuiten met Cillit Bang Power Cleaner.
U zal het vuil zien afdruipen, evt met doek over wrijven
Naspoelen met een tuinslang of plantenspuit en laten drogen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou zelf voor de wasmachine kiezen. Een vaatwasser word op het laatste programma van de cyclus erg heet, dat is om de vaat te drogen en dan vervormend soms mijn plastiek bekers al......

In een kussensloop doen met een elastiekje erom in de wasmachine op fijnmazig, ongeveer 30 graden denk ik.

Ik denk dat je dat beter kunt doen dan de vaatwasser.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
idd, daar had ik niet aan gedacht. in een dekbed overtrek dan? helemaal recht met een aantal elastiekjes in verdeelt over de lengte....