Wat kan er mis zijn met mijn wasmachine? Het programma blijft op een bepaald punt 'hangen' of 'draaien'.

Handmatig kan ik de knop een zetje geven, maar als ik niet thuis ben wordt het een langdurige geschiedenis met de was.

Toegevoegd na 6 dagen:
bedankt voor het meedenken! Vandaag geen problemen met wassen (ook niet met andere dingen ;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je een AEG? Dan moet ws de wasmachine gereset worden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad! een AEG. Bovenlader. Kan ik dat zelf, dat resetten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat resetten kan je zelf. Ik heb alleen geen bovenlader, bij mij zit het deurtje gewoon voor. Ik denk dat dat je niks hebt aan mijn reset maar je kan het proberen als je dezelfde knoppen hebt. Het gaat als volgt,
- Machine uit
- Knopjes Voorwas+ inweken indrukken
- Programmaknop op kort certificeren zetten
- Inweek en voorwas loslaten
- Machine uitzetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan trouwens als je het merk en serienummer hebt van je wasmachine ook even google-en en krijg je ook allemaal ideetjes over hoe je jou wasmachine kan resetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn machientje is niet zo digitaal als het jouwe denk ik, maar ik ga eens kijken. En dat googlen is een heel goed idee. "I'll be back!"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
blijkbaar is mijn machien te oud, kan er niks over vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meen je dat nou, de mijne is ook niet nieuw meer hoor, die is ook al wel 15 jaar oud. Als je het merk (AEG) en het serienummer hebt, dan moet daar haast wel iets over terug te vinden zijn. Of het type wasmachine, probeer het nog maar eens. Misschien is het ook nog een idee om een woord te te voegen bv AEG wasmachine, serienummer, kapot of loop vast, doet niet, er was ergens een forum, maar ik weet zo niet meer waar ik dat vond.... jammer, 'k had je er mooi mee kunnen helpen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja Anne, ik doe heus mijn best :( maar 't lukt niet....die forums/fora zijn ook niet eeuwigdurend en AEG is nu Electrolux en als je een vraag stelt in het Engels aan de monteur moet je betalen voor een antwoord, kortom....

Antwoorden (4)

Als je zo'n draaiknop hebt om het programma te kiezen - zo'n knop die vanaf het ingestelde punt steeds een stukje verder draait tot het wasprogramma klaar is - dan is die knop, of de aandrijfmotor daarvan, kapot.

Informeer bij de fabrikant of bij een wasmachinereparatiebedrijf wat het kost om die knop te vervangen. Kijk of je die kosten nog de moeite waard vindt.

Alternatief is thuis te blijven wanneer je een was draait - maar dat moet maar net in je levensritme passen, en dat kun je alleen zelf beoordelen.

Toegevoegd na 59 seconden:

Soms is die draaiknop niet echt kapot, maar loopt hij alleen maar erg zwaar, bijvoorbeeld doordat er vuil tussen is gekomen. Als dat zo is, hoef je alleen maar het mechanisme schoon te (laten) maken.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zal daar naar kijken +
Heb je al eens naar je pluizenfilter gekeken? Als die vol zit, blijft de machine ook "hangen". Tenminste, de mijne wel en dat is ook een AEG. Dus even je pluizenfilter schoonmaken. Suc6.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pluizenfilter houd ik goed bij. is schoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waar heb je ook last van en wat is pp/ff
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alfagek, ga lekker buiten spelen.
MissBiggie
13 jaar geleden
Okee, dan is 1 optie bij deze uitgesloten :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goeie !
Bij ons was het de kraan....die stond niet ver genoeg open en dus kreeg de wasmachine te weinig water....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan zijn dat de thermostaat stuk is of het verwarmingselement zodat hij niet warm wordt of de programmaschakelaarheeft het begeven.
Dat laatste is een dure reparatie