Wat kan ik doen aan een muffe lucht in mijn kelder? Iemand ideeën en dan bedoel ik niet zon Brise spuitbus ofzo

Bij mij in de kelder ruikt het nochal muf en daar wil ik wat aan doen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.6K

Het beste antwoord

Febreze is een luchtverfrisser geproduceerd door Procter & Gamble.

Bijzonder aan dit product is dat het de ongewenste geur daadwerkelijk neutraliseert, in tegenstelling tot andere producten die ongewenste geuren alleen maar overheersen met een andere geur.

De werkzame stof in Febreze is een cyclodextrine, een ringvormig suikeroligomeer dat een complex kan vormen met een breed scala aan kleine moleculen zodat die kleine moleculen niet meer als geur waarneembaar zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Haal alles uit je kelder en controleer daarbij de datum van eventuele eetbare producten en sluit alles zo goed mogelijk af. Daarna je kelder grondig reinigen en eventueel een lucht verfrissend iets neerzetten of ophangen. Vervolgens je spullen weer netjes in de kelder en dan zou de lucht stukken beter moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet of je al zover bent, maar als je je kelder schoon gemaakt hebt, controleer dan alle gaten, kieren of lekkages van leidingen oid. Als die er zijn, zou je deze dicht moeten maken met kit, cement of iets anders wat er voor bestemd is. Dan pas de kelder weer inruimen, en dan weet je zeker dat de muffe lucht weg is.
Misschien dat je kelder vochtig is?
Dit kan een muffe lucht veroorzaken.

Probeer een vochtvreter (of meer dan 1) te plaatsen.

Of haal de kelder leeg, huur een bouwdroger, en laat deze een dag draaien.
Misschien dat dit effect heeft.

Lijkt me een irritant probleem.
11 jaar geleden
Ventileren. Als er op een plek een contact mogelijk is be de bovengrond buiten, maak daar dan een gat in de wand en monteer daar een ventilatie buis. Plaats daarvoor een badkamer ventilator die reageert op vocht maar die je ook zelf kunt schakelen. Als je deze continu kan laten draaien droogt je kelder mooi op en de lucht wordt fris. Zorg er wel voor dat er door de deur lucht toegevoerd kan worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je soms last van een vochtige kelder? Koop dan éénmalig een liksteen van een koe of schaap, en zet die in een droge emmer. Door de hoge concentratie natrium die in een liksteen zit, wordt het vocht opgenomen.

Na een paar dagen kunt u al merken dat uw kelder een drogere lucht heeft, en de muffe geurtjes zijn ook weg. In de zomer zet u de liksteen buiten in de zon neer te drogen, en begint de nattere periode weer, dan zet u hem weer in de kelder neer.

Toegevoegd na 39 seconden:
http://www.omroepmax.nl/internet/huishoudtips/huishoudelijke-tips/vochtige-kelder
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb nooit geweten dat koeien en schapen likstenen verkochten ;)