hoe lap ik ramen zonder strepen?

altijd vervelend die strepen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Even een dopje anti-streepmiddel in de emmer doen.
Amadea
11 jaar geleden
Niet de ramen gaan wassen als de hete zon erop staat, want dan verdampt het water direct en krijg je geheid strepen!
Ivana
11 jaar geleden
Amadea: perfect. Dit is de grote fout, ramen wassen als de zon schijnt.

Antwoorden (10)

Als je ramen wil lappen zonder strepen raad ik jou de karcher aan.
Die zuigt na de hand het water op.
En gegarandeerd zonder strepen.
Werkt perfect.

Toegevoegd na 1 minuut:
Karcher vw50 of 75 plus die heeft ook nog een extra trekker voor kleinere ruitjes erbij.
11 jaar geleden
Koop een goede wisser en zorg dat de ramen goed gezeemd zijn. Haal de wisser er goed overheen van links naar rechts of andersom of van boven naar beneden zorg altijd dat je overlapt bij het wissen. Heb nooit strepen op me ramen.
11 jaar geleden
hier zijn 7 tips om je ramen te wassen zonder strepen te krijgen.

Gebruik een schone spons, en kwalitatieve trekker en zeem.

Gebruik gewoon warm schoon water om uw ramen te wassen zonder strepen. Strepen op uw ramen ontstaan meestal door een teveel aan schoonmaakmiddel in uw water. Gebruik een scheutje ammoniak als uw ramen vet zijn. Voor heldere ramen kunt een scheutje glansmiddel voor de vaatwas aan uw water toevoegen. Gebruik geen spiritus, dat geeft oliestrepen en na verloop van tijd vertonen uw ramen dan een blauwe waas die moeilijk weg te krijgen is. Een halve ui in uw waswater doet ook wonderen voor schoon gewassen ramen zonder strepen.

Verwijder het ergste vuil voor u begint met ramen wassen. Vogelpoep kunt u verwijderen met tandpasta.

Gebruik een niet te natte spons voor het wassen van uw ramen. Knijp de spons bijna droog en was uw ramen van onder naar boven. Zo voorkomt u lekvlekken.

Trek uw ramen aan de buitenkant van beneden naar boven droog en binnen van links naar rechts. Zo ziet u direct of eventuele strepen aan de binnen- of de buitenkant van uw ramen zitten.

Hebt u nog strepen op uw raam? Veeg dan met krantenpapier over uw ramen en u hebt proper gewassen ramen zonder strepen.
Een glazenwasser vragen om uw ramen te wassen is natuurlijk ook een mogelijkheid. U weet nu welke tips u hem of haar kunt meegeven om zonder strepen uw ramen te wassen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ook schijnt ui bij het water doen te helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
'n Heel ouderwets, maar wel doeltreffend middel: wrijf na het wassen en zemen/wissen met een krant over de ruit en deze gaat blinken als een spiegeltje!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, doe ik ook altijd, werkt prima!
Ramen gewoon wassen. Naspoelen met regenwater. In regenwater zit geen kalk, dus geen strepen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ramen streeploos en schoon: een dessertlepel soda op 5l water, en uw ramen lachen u tegemoet.
Als je de ramen aan binnen en buitenkant lapt. Wen er dan aan dat je de ramen aan de buitenkant van boven naar beneden droog maakt met de wisser, en aan de binnenkant dwars van links naar rechts.
Zodat je altijd kunt zien of de wisser strepen van binnen of van buiten zitten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier staan nog meer tips om je ramen te wassen zonder strepen:

http://www.schoonmaakbedrijfdeopkikker.nl/tips.php
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Glazenwassers wassen streeploos met wat vuil water.
Het geheim is een goede wisser (hoeft geen dure te zijn) waarvan het rubber een mooie strakke rand heeft.
Dus eerst harde verontreinigingen weg krabben voor je met een wisser over die plek gaat en de wisser na gebruik zo ophangen dat het rubber niet kan beschadigen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan overal doeken kopen (supermarkt) zgn. glasdoeken
Kosten nog geen 5 Euro. Karcher ongeveer 75 Euries.
Je was gewoon het raam met spons of een doek en droog maar raak met die glas of ramen doek.. Nooit geen strepen.. ook niet als de doek al nat is. Ik heb op een beurs die doeken gekocht en maak alles wat van glas is(tafels-ramen in kasten) enz er mee droog. Streeploos.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kan een paar druppeltjes dreft bij je emmer water doen.
je kan ook met ammoniak of spiritus en na ik het raam heb gewassen en droog getrokken doe ik het altijd nog droog wrijven met een droge lap!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een siepel doormidden snijden en in een kommetje leggen. Daarna gekookt water erover doen en een uurtje laten trekken. Dan dit getrokken water, dus niet de siepel erbij, in een emmer heet water schenken.
Het schijnt echt te werken!

Ikzelf gebruik orange cleaner, werkt ook super goed en ruikt heeeeeerlijk!

Toegevoegd na 57 seconden:
Siepel=ui