Hoe kan je het beste een stoffen bankstel schoonmaken?

Vlekken van 'ongelukjes' bijvoorbeeld.
Ik dacht eerst aan tapijtshampoo, maar dat werkt volgens mij alleen op lange vezels.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
20K

Antwoorden (6)

Ik zou babyshampoo gebruiken, dit is erg mild. Wat je ook gebruikt, altijd goed droog deppen met een handdoek, anders krijg je kringen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn moeder doet het met een biotex sopje ( het schuim) met een scheut azijn ( kleurbehoud) en dat werkt goed
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is een tip voor iedereen die een stoffen bank heeft, maar niet de hoes van de kussens af kan ritsen.

Boenen is nu verleden tijd, want na alles geprobeerd te hebben vind ik het volgende de handigste manier:

Maak een sopje met wasmiddel color en ga hiermee met een spons over de bank.
Dan leg je hier een oude theedoek overheen en dan eroverheen strijken met een strijkijzer.
Je bank wordt dan weer met een minimale inspanning als nieuw.

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jodyenboyke
11 jaar geleden
+Goeie tip, die ga ik uit proberen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Als het weer eens nodig is,zal ik deze tip uitproberen.
Met een sopje van st Marc krijg je hem weer als nieuw.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het een stoffen bekleding is kan u die normaal toch afritsen en kan u die perfect in de wasmachine doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Koop bij het Kruidvat een paar bussen tapijt/meubelreiniger.
Hiermee de stof insprayen,even in laten werken en dan met een schone handdoek het vuil eraf wrijven,laten drogen en klaar.