Zijn er manieren om plakkerige plakresten van een verwijderde sticker te verwijderen?

Ik heb een portemonnee gekocht waar een sticker in zat. Na verwijdering van die sticker plakken er telkens 2 delen (2 flappen waar je pasjes in kunt doen) aan elkaar vast. Ik weet niet of ik het plastic mag noemen, maar de ondergrond lijkt iig op plastic en is doorzichtig. Ik ben dit probleem vaker tegen gekomen bij oa cd-hoesjes en kreeg het er met geen mogelijkheid af. Is er toch iets aan te doen of moet het slijten? Bedankt alvast.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ooit sta ik hier versteld van de diversiteit aan antwoorden die gegeven worden :) Helaas voor sommige antwoorden heb ik maar 2 flappen die plakken, want ik wil ze allemaal wel testen :p Bij thuiskomst ga ik kijken wat ik heb en wat werkt. Ben benieuwd. Bedankt voor de antwoorden.

Het beste antwoord

je kan het wegwrijven met olie; gewoon wat je in huis hebt; slaolie of olijfolie.
daarna even een sopdoekje erover, en klaar.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Werkt super :) dank je!

Andere antwoorden (5)

Dat gaat heel goed met stickerverwijderaar o.a. te koop bij Gamma. Het laat geen sporen na.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Afnemen met wasbenzine.
Dit is ook het werkzame bestanddeel van zgn. stickerverwijderaar.

Is alleen VEEL goedkoper.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met nagellakremover.
(drenk een oorstaafje erin en probeer eerst op een klein plekje)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een doekje met spiritus over de lijmresten halen en de lijmresten van stickers zijn zo weg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met lampenolie, je zal verbaasd zijn hoe makkelijk dat gaat. Niks geen dure stickerlijmverwijderaar.