Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er manieren om plakkerige plakresten van een verwijderde sticker te verwijderen?

Ik heb een portemonnee gekocht waar een sticker in zat. Na verwijdering van die sticker plakken er telkens 2 delen (2 flappen waar je pasjes in kunt doen) aan elkaar vast. Ik weet niet of ik het plastic mag noemen, maar de ondergrond lijkt iig op plastic en is doorzichtig. Ik ben dit probleem vaker tegen gekomen bij oa cd-hoesjes en kreeg het er met geen mogelijkheid af. Is er toch iets aan te doen of moet het slijten? Bedankt alvast.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ooit sta ik hier versteld van de diversiteit aan antwoorden die gegeven worden :) Helaas voor sommige antwoorden heb ik maar 2 flappen die plakken, want ik wil ze allemaal wel testen :p Bij thuiskomst ga ik kijken wat ik heb en wat werkt. Ben benieuwd. Bedankt voor de antwoorden.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

je kan het wegwrijven met olie; gewoon wat je in huis hebt; slaolie of olijfolie.
daarna even een sopdoekje erover, en klaar.
(Lees meer...)
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Werkt super :) dank je!

Andere antwoorden (5)

Dat gaat heel goed met stickerverwijderaar o.a. te koop bij Gamma. Het laat geen sporen na.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Afnemen met wasbenzine.
Dit is ook het werkzame bestanddeel van zgn. stickerverwijderaar.

Is alleen VEEL goedkoper.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met nagellakremover.
(drenk een oorstaafje erin en probeer eerst op een klein plekje)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een doekje met spiritus over de lijmresten halen en de lijmresten van stickers zijn zo weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met lampenolie, je zal verbaasd zijn hoe makkelijk dat gaat. Niks geen dure stickerlijmverwijderaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding