Mijn wasmachine veroorzaakt stroomuitval tijdens programma. Waar kan dit aan liggen?

tijdens het kookprogramma veroorzaakt de wasmachine van bosch tijdens het centrifugeren een stroomuitval van de aardlekschakelaar

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11.5K

Het beste antwoord

Het lager van de motor is misschien versleten en daardoor draait de motor met grote moeite.Hij vraagt veel meer stroom dan anders ,zit tegen kortsluiting aan, en de stoppen of de aardlek schakelaar laat alles afslaan! de motor draait nog wel maar loopt eigenlijk bijna vast .Hoe ik dat weet?een paar weken geleden had ik hetzelfde.Bij onder zoek draaide de motor stroef en zat de as scheef in het kapotte lager
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat betekent kortsluiting! Snel de stekker eruit voordat je huis afbrand! En ik heb ervaring!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je andere zware apparaten in dezelfde stroomgroep zitten? Mijn gok is namelijk niet kortsluiting, maar overbelasting. Tijdens het centrifugeren gebruikt een wasmachine namelijk het meeste stroom. Als dan bijvoorbeeld ook nog de koelkast aanslaat (als derde apparaat), dan is het op dat moment einde oefening.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de aardlek eruit vliegt,betekend het dat er ergens een lekstroom zit.
Het meeste vermogen gebruikt de wasmachine bij het opwarmen,het verwarmingselement.
De wasmachinetrommel,hangt vrij in het huis waarin hij opgesloten zit.
2 schokbrekers,en 2 zware veren houden de trommel in balans tijdens het centrifugeren.
Tijdens het cetrifugeren beweegt de trommel ,en het zou kunnen dat deze dan een of andere draad raakt tegen het chassis.
Maar dan zou de wasmachine het ook bij lagere temperaturen moeten hebben.
Tevens kan er ook nog een kleine waterlekkage zijn,tijdens het centrifugeren,omdat de trommel dan heftig heen en weer gaat en er hoeft maar een spatje op de motor te komen en de aardlek vliegt eruit.