Hoe kun je het beste de bovenkant van de combi-oven, inclusief verwarmingselement, reinigen?

Ik kom niet goed tussen de verwarmingselementen. Mag je deze elementen ook met schoonmaakmiddel (dasty) of zelfs een schuursponsje schoonmaken?
En hoe krijg ik al die moeilijke plekjes toch goed schoon?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
14.5K

Het beste antwoord

U kan het best een tas met citroenwater in de oven gedurende 2 minuten op 500 W laten koken .
Dit nog een half uur laten inweken en dan met een ontvetter de over kuisen, evt herhalen tot alles zuiver is.

U kan moeilijk bereikbare plaatsen best met een ontvettende spray bewerken, zoals Cillit Bang, laten inweken en dan met een borsteltje proper wrijven en ja u mag schuurproducten gebruiken op de weerstanden maar let op voor uw wanden want die zijn van chroom en daar kunnen krassen opkomen.

Toegevoegd na 16 uur:
Nog een extra tip: in de handel bestaan er spray bussen voor vitrokeramische platen en inox te kuisen.
Als u de oven NA het kuisen daar nog eens mee inwrijft zal die mooi glanzen ("blinken" bij ons in BE. :-D) en zeer glad aanvoelen, nadien zal u uw over nog makkelijker kunnen schoonmaken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tas???
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat heeft u goed geraden "hoor" :-)