Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik aangekoekte gips van mijn gootsteen?

Ik heb mijn muren gestuukt met fix&finish knauf en heb vervolgens mijn gereedschappen schoon gemaakt in de RVS gootsteen in de keuken. Maar ik ben een beetje slordig geweest met het schoonmaken van de gootsteen en nu zit er allemaal gips aangekoekt op het RVS. Het is er enorm lastig af te krijgen, met veel schrappen gaat het beetje bij beetje weg maar dit is een hels karwei. Weet iemand een goed trucje om het mooi schoon te krijgen zonder het RVS te beschadigen? Heb de gootsteen nu vol met water en dreft gezet om het te laten weken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Koop een koffiezetapparaat ontkalker. Dat bevat vaak een mild sulfonzuur. Hiermee los je de kalk op en komt de lijm vanzelf los te zitten en kan je het makkelijk wegspoelen. Je kan dit zelfs even laten inweken met een beetje dreft erbij om de lijm resten niet terug te laten plakken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Uw gootsteen onder water zetten zal helaas niet helpen. Fix en finish is een mengsel van kalk , lijm en nog een paar bestanddelen. De lijm is hier de boosdoener. Wat ik kan suggereren is een lijmoplossend middel. Ik weet niet wat voor effect dit heeft op uw rvs. Bedachtzaamheid is geboden !. Andere suggestie is informatie inwinnen bij de vakhandel. Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
walter
12 jaar geleden
Kalk is misschien op te lossen met azijn. Wie weet dat het dan toch schoonkomt.
je kan het proberen met een cement verwijderaar die je bij bouwmarkt kan kopen, vaak is dit alleen wel met een agressief zuur wat rvs kan aantasten als je het te lang laat zitten, je hebt ook zonder zuur maar die werken iets minder
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding