Hoe krijg ik mijn doffe antieke tegelvloer weer opgekleurd?

Ik heb in mijn keuken antieke vloertegels gelegd met kleur motieven. De tegels zijn dus al oud en de kleur is wat dof. Als ik de vloer dweil kleuren de tegels mooi op, maar na droging zijn ze weer dof. Ik heb al eens met olijfolie geprobeerd en dat geeft het gewenste effect qua kleur, niet qua handigheid want de vloer is dan vettig uiteraard.
Heeft iemand een goede tip?
Jos

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
25.7K

Antwoorden (5)

probeer eens tegelreiniger van HG, de producten van dit merk bevallen mij heel goed.

succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na het goed schoonmaken en ontvetten van de plavuizen, kan je er oxan olie opsmeren, gekke naam trouwens, want het is geen olie maar een soort van vernislaag.
In min. twee, liever drie lagen.
Hierdoor krijgen de plavuizen een prachtige kleur en glans.
Ooit gezien in een museum, waar de hele dag mensen van buiten naar binnen liepen en de vloer er prachtig uit zag.
Het effect is van geglazuurde plavuizen.
Hierna neemt het geen vuil meer op, vlekt niet meer en erg makkelijk in onderhoud.
Heb het pas op een natuurstenen tafel gesmeerd, ziet er nu prachtig als nieuw weer uit, ook als er eens koffie over gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer je tegels eens een oppepper te geven met Zwitzal babyshampoo.
Wel goed inwrijven .
Zou goed moeten werken volgens oma.
12 jaar geleden
Sopje met groene zeep,daar gaan ze nog mooi van glimmen ook..Suc6
12 jaar geleden
Superfix is ook te gebruiken als onderhoudsmiddel voor de vloer. Steeds een scheutje door het dweil- of wiswater doen en de vloer hiermee dweilen. Vooraf wel de vloer schoonmaken of schrobben met een gewone allesreiniger. Superfix voorziet de vloer van een nieuwe zijdeglans, ook daar waar deze door intensiever gebruik extra is gesleten.

Toegevoegd na 45 seconden:
http://www.achterhuis.be/site/productinformatie/legadvies_tegelvloeren.html